Dank jullie voor de reacties. Als eerste de reden voor zwart-wit. Door het rare weer gisteren kregen de platen een rare, matte kleurtoon die ik echt niet mooi vond. Vandaar mijn keuze voor zwart-wit.
Het in beeld krijgen van de kiter met zeil is echt heel lastig. Het zeil zit zo hoog in de lucht, dat je alleen nog maar een mini-poppetje overhoudt inderdaad. In mijn beleving geeft het aanwezig zijn van de lijnen genoeg suggestie voor de aanwezigheid van het zeil.
Ik heb hier voor een filter gekozen in Color Efex Pro, maar misschien is het niet de beste keuze en kan ik nog eens verder kijken welke beter zou passen.
En er zit inderdaad een kleurzweem over de foto. Die heb ik er zelf over gedaan

. Vond de platen dan net iets minder hard.
Closeup zou in dit geval een fikse crop betekenen. Het is dat ik deze jongen ken en hij soms bewust dicht bij de kust kwam, maar anders kiten ze inderdaad vaak verderweg en met de rug vaak naar het strand toe. En dan houdt het bereik van mijn 70-200 op
Ik ga al jullie tips zeker meenemen en zal op een rustig moment nog eens kijken wat ik met de omzettingen/uitsnedes kan. Ben in ieder geval blij met het eerste resultaat.. want het is best lastig