Kwam deze nog tegen. Dametje ligt heerlijk relaxed te slapen, maar hield me toch telkens in de gaten toen ik foto's maakte. Vandaar ook het derde ooglid wat tevoorschijn komt. Vond het zelf wel schattig staan
Bedankt voor de reacties. Die lichte plek heb ik al geprobeerd iets te dempen middels het vignet, maar net niet genoeg. Denk dat dit, naast super schattig, niet meer is qua plaat
leerzaam ook. heb lang katten gehad maar nooit een knipvlies gezien.
dus maar eens gegoogeld
wikipedia meldt: Bij katten en honden is het vlies wel aanwezig, maar vaak niet zichtbaar. Alleen als een kat ziek is, komt het zogenaamde derde ooglid tevoorschijn.
Voor zover ik weet is ze niet ziek. Ze was alleen aan het slapen en omdat ik met de camera voor haar neus zat, deed ze telkens haar ogen even open en bleef het knipvlies soms zichtbaar. Maar ik zal het eens doorgeven aan de eigenaresse
Tis echt een waar fotomodeltje zeg, wat een prachtig beestje is het toch. Heel apart die oogjes zo, scherpte ligt perfect op de ogen. Ook je standpunt is helemaal goed, achtergrond is niet helemaal je-van-het maar dat is binnenshuis altijd een beetje lastig