Tijdens de reis hebben we drie verschillende soorten giraffen gezien, Somalische giraffen ook wel netgiraffen genaamd, Masai giraffen en Rothschildgiraffen. In het Samburu National Park komen de netgiraffen voor. Deze giraffen zijn te herkennen aan het "netvormige" vlekkenpatroon, bestaande uit grote, hoekige, leverkleurige vlekken, gescheiden door dunne witte lijnen. Dit zijn de giraffen die je ook vaak in dierentuinen ziet. Heel eerlijk gezegd wist ik niet dat er zoveel verschillende soorten giraffen zijn Was dus tevens een bijzonder leerzame reis
- Iso 200 - Diafragma f/ 5.6 - Sluitertijd 1/640 - 200 mm
Inderdaad een mooie voor aan de muur! Heerlijke warme kleuren, wat zul je veel gezien hebben. Ik moest ook even kijken hoe t nu precies zat met die lange nekken, knap gezien.
Prachtig beeld, niet alleen door de mooie gekruisde pose van de twee dieren, maar ook de prachtige achtergrond met die fraaie zachtheid van de onscherpte, doet deze fijn en aangenaam overkomen.
Beeld dat de kijker meteen langere tijd aan zich bindt
Ik sluit me aan bij de lovende woorden, maar vraag me 1 ding af: zou de aandacht niet nog meer naar de twins gaan, als de derde giraf in de achtergrond er niet zou zijn? Of zou het dan te statisch worden?