Nieuw met oud...

Old skool, analoge foto's zoals in grootvaders tijd
Gesloten
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Nieuw met oud...

Bericht Geplaatst:

Een nieuwe want pas vorige zondag gemaakt...
Opname met platencamera Goldmann Wien, lens: Petzval lens E.Suter-Basel F3.75, portretlens, opname op Foma multigrade-papier, in Photoshop omgekeerd en tintype-bewerking.
.
Afbeelding
.
Zie mijn pbase voor meer resultaten met deze camera.
.
Petzval lens: een lens waarbij de voorste twee lensdelen gekit zijn, maar de achterste twee niet. Daardoor krijg je de voor dit soort lens typische onscherpte.
groeten, Henk
Omhoog Profiel Foto's
__Erik__
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Nieuw met oud...

Bericht Geplaatst:

Intrigerend portret, scherpte op kin en bordje, prachtige toning, fraai :up
Omhoog Profiel Website Foto's
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re:

Bericht Geplaatst:

__Erik__ schreef:Intrigerend portret, scherpte op kin en bordje, prachtige toning, fraai :up
Ja ik weet, ik zit er een beetje naast, maar voor zo'n soort portret niet erg. Bij een platencamera stel je eerst scherp op het matglas, daarna wissel je het matglas voor de cassette en kun je pas de foto nemen. De kans dat het model dan iets naar voor of naar achter is gegaan, is levensgroot aanwezig... Daarom maakt men bij deze opnames gebruik van een neksteun, zodat de afstand van model tot camera gefixeerd wordt. Ik moet zo'n ding nog zien te bemachtigen. Bij een buitenopname heb ik dat opgelost door een hark aan de achterzijde van de tuinbank te bevestigen die tegen het achterhoofd van het model drukte. Geen elegante oplossing, maar ik kreeg wel de scherpte waar die moet liggen...
Henk
Omhoog Profiel Foto's
Tony
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Nieuw met oud...

Bericht Geplaatst:

dit is je derde topic van vandaag en gaat op slot tot morgen, er zijn er maar 2 toegestaan ;)
Omhoog Profiel Website Foto's
Gesloten

Terug naar “Analoog”