Ik ging met zonnig weer op pad maar daarna kwamen er natuurlijk wolken opzetten toen ik bij het park arriveerde. Een uur later kwam er weer zon tevoorschijn toen ik mijn ronde had gedaan door het park en waren de eenden te ver uit het zich voor de camera. Maar persoonlijk stoort het me niet met deze kleuren, voor mij is het mooi in harmonie. Maar ik ga heus nog wel weer eens terug en hoop dat hij dan weer een beetje dichtbij zwemt voor de camera. Ik ben al blij dat deze foto's scherp zijn. ik heb er best veel moeite mee om een scherpe foto te maken van zwemmende vogels, ook al liggen ze stil in het water. Komt dit door de schittering op het water dat de camera daar moeite mee heeft of ligt het aan me zelf?
Ik denk dat je blij mag wezen dat er geen zon was want Nonnetjes met zoveel contrast in het verenkleed zijn best lastig in het zonlicht goed te belichten. Het lijkt me trouwens een ontsnapte vogel want wilde Nonnetjes zijn niet bepaald parkvogels en bovendien heel erg schuw. Maar dat doet niets af aan de foto's natuurlijk, die zijn mooi. Al had het opnamestandpunt m.i. iets lager mogen zijn.
Hij vormt een paartje en ik zag twee jongen maar die waren steeds te ver weg voor mij. Om het water staan twee gazen hekwerken met ruimte ertussen en ik kreeg het niet voor elkaar om daar doorheen te fotograferen dus dan maar net over het hek. Ik had het ook graag nog iets lager gezien.