Van de week met onze kinderen, en neefje en nichtje op pad geweest. Het neefje is van de gekke bekken, dus staat er vaak een beetje raar op. Deze is iets minder raar dan dat hij er normaal op staat.
Opname is grappig, alsof hij zich betrapt voelt bij het loeren over de schutting. Ik heb zelf het idee dat de scherpte net verkeerd ligt. Op de stenen in plaats van de ogen.... Omzetting is netjes gedaan....
Als je je histogram bekijkt, zie je rechts en links flatliners hebt, als je deze met de levels aanpast zodat deze aan beide zijde van histogram eraf valt en je een echte zwartwit verkrijgt, dan knalt deze plaat
De scherpte ligt inderdaad niet op de ogen, maar op de stenen. Ik is me niet gelukt om het focus op zijn ogen te krijgen. De bewerking is inderdaad ook niet echt zwart wit, ik ben meer gebruik aan het maken van lightroom de laatste tijd. Ik was daarin aan het spelen met presets. Met eentje daarvan gooit hij de clarity wat omlaag, het contrast flink omhoog. Daarnaast past deze ook de curve zo aan zodat de curve niet van links onder in de hoek naar rechtsboven in de hoek gaat, maar van links hoger uit de hoek naar rechts lager uit de hoek. Hierdoor is er niets echt pikzwart, en niets echt spierwit. Ik ben er van bewust dat het een beetje smaakgevoelig is. Ik vond het zelf wel wat hebben.