Strong women

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
rick t
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Strong women

Bericht Geplaatst:

Zelf ben ik erg blij met deze twee.
Wat begon als een freestyle shoot op de kermis begon bij de starbucks om even in te komen zeg maar :-P

Gewoon een losse flitser met een compacte beauty disk op 1/8 vermogen.
Qua bewerken oneffenheden een beetje bijgewerkt en wat gespeeld met instellingen in lightroom

Model Shimara

Afbeelding

Afbeelding
Henry
Lid
Lid

Strong women

Bericht Geplaatst:

Doe mij de kleurenversie maar, spreekt mij als beeld veel meer aan :)
Gemini
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Strong women

Bericht Geplaatst:

De kleurenversie spreekt mij ook meer aan dan de zwartwit.
Echter de gezichtsuitdrukking van het model vind ik in beide foto's niet mooi, en op de tweede zelfs sullig overkomen. In de tweede vind ik de houding van de hand niet mooi.
In de eerste vind ik het licht op haar linkerhand niet mooi, en het standpunt vanuit welke je de benen gefotografeerd hebt, vind ik niet echt flatterend.

Voor mij voelt dit een beetje aan als gemiste kans; je hebt gelegenheid, model etc. maar de foto's komen niet echt uit de verf wat mij betreft. :)
__Erik__
Lid
Lid
Contacteer:

Strong women

Bericht Geplaatst:

Kan wel met Gemini meegaan, uit deze kiezend, ga ik ook voor #1 :upc
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Heb je er niks aan Rick...?
Annemiek
Lid
Lid
Contacteer:

Strong women

Bericht Geplaatst:

Dame zou idd nog wat kunnen oefenen met gezichtsuitdrukkingen. Al denk ik dat dit ook een vak apart is ;)
De eerste in kleur heeft een goeie, zachte sfeer. Centrale plaatsing werkt hier versterkend.
rick t
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Gemini schreef:Heb je er niks aan Rick...?

Nee niet echt sorry.

Over de linkerhand bij foto 1 kan ik mij indenken, Maar zeg zelf het gezicht is het hoofdonderwerp niet de ledematen.
>Standpunt in mijn ogen is er niks mis mee haar been is zo geposeerd dat er geen inkijk is
Het enige wat ik bij indenken is het beeld vervorming (knie even groot als het hoofd)

Over de expressie, daar verschillen wij kennelijk ook qua mening

Ik waardeer jullie subjectieve mening wat jullie opvielen aan deze twee.
Echter bij aandachtspunten horen ook suggesties hoe jullie het graag anders gezien willen hebben die mis ik nog

Een gemiste kans, niet lekker uit de verf noem je het, Een uitspraak die voor mij gevoel kwetsend uitvalt aangezien je mij geen punten geeft wat ik had kunnen verbeteren op alleen het standpunt dan.
Gemini
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Gewoon zeggen dan he. :)

Zo bedoel ik mijn commentaar nooit.
Ik zeg wat me opvalt, ik hoop dat anderen dat ook doen bij mijn foto's. Zelf kijk je altijd met een andere blik naar je eigen werk, en het is mooi als je de blik en gedachten van een ander kunt gebruiken.

Ik zou dus vooral het model andere expressies aan hebben laten nemen, en in de tweede zou ik die hand weggelaten hebben.

Niks verkeerd bedoeld dus van deze kant. ;)
fran
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ook ik ga met de opmerkingen mee.

De eerste foto is mooi van kleur en belichting. De pose vind ik minder met name wat je zelf al noemt de vertekening, maar ook omdat bij deze pose de knieen meer aandacht vragen dan het gezicht. Een zijwaartse pose met de benen zou denk ik mooier zijn, maar dat is een kwestie van smaak. De expressie in de eerste foto komt bij mij beter over dan in de tweede foto. In de tweede foto zou ik de hand en de oorbellen weg hebben gelaten om een rustiger beeld te krijgen. Haar uitdrukking hier komt bij mij leeg over terwijl dat bij de eerste niet het geval is. Misschien een tip m het model vene te laten ontspennen en dan weer de houding aan te laten nemen. Als een model langere tijd in dezelfde houding zit of uitdrukking aanhoudt wordt de blik vaak staren en verliest de expressie.
Roy_v_E
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Je geeft aan dat je oneffenheden bijgewerkt hebt. Dan zou ik die vlekken rechtsboven, die op stof op de sensor lijken, ook meteen weggewerkt hebben.
En daaronder zie ik ook heel vaag nog een paar van die vlekken.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”