Hut Hoenderloo.
Het laatste stukje staart ging niet, op dat moment had ik niet minder dan 140 MM.
F/5.6
1/125 sec.
ISO 640
-0.3 stap
140 MM
Volgens mij aardig recht.

Hannart schreef:prachtig man die belichting ook
de logica van hoge iso en een stop onderbelichten snap ik niet
maar maakt niet uit want ik zie geen ruis ofzo
die staart ja bagger maar snap em wel: je hebt zo een meer symmetrische foto
Hannart schreef:maar als je niet had onderbelicht had je een lagere iso kunnen doen toch?

Ron62 schreef:Hannart schreef:maar als je niet had onderbelicht had je een lagere iso kunnen doen toch?
Dat ligt er maar net aan.
Als je meer overbelicht heb je ook minder kans op ruis, omdat ruis eerder in donkere delen voorkomt en als je dan later in bijv. Photoshop de foto wat gaat oplichten wordt die ruis goed zichtbaar.
Maar als je onderbelicht wordt je sluitertijd sneller, dus als je bewegende onderwerpen fotografeert, zoals deze Eekhoorn, kan een wat snellere sluitertijd weleens handig zijn om geen bewegingsonscherpte te krijgen.
Als je teveel onderbelicht of overbelicht[afhankelijk van de situatie] kan ook je foto onderbelicht of overbelicht raken.
Als je echt overbelichte plekken hebt is dat ook in PS niet meer goed te krijgen en onderbelichte plekken kun je met bijv. Shadow/Highlights vaak nog wel redelijk goed krijgen, hoewel ook hier natuurlijk wel een grens aan zit.
Gr. Hans. btw hartelijk dank.