Sprong in het water, update

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Mywishmax
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Ik ben aan het oefenen geweest om een goede foto te krijgen wanneer een hond in het water springt. Ik vind hem zelf redelijk gelukt, maar niet helemaal tevreden. Alleen weet ik zelf even niet wat er niet goed aan is. Hij had sowieso scherper gemogen.

Afbeelding

iso 100
f6.3
1/500

Update:
Afbeelding

Een andere foto van dezelfde dag/serie, andere hond:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mywishmax op 06 jul 2014 19:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Ron62
Moderator
Geslacht: Man

Re: Sprong in het water

Bericht Geplaatst:

Scherpte zou weleens bewegingsonscherpte kunnen zijn, 1/500 is niet echt een hele snelle sluitertijd voor dit soort van fotografie.
Je zou de volgende keer je ISO wat hoger kunnen zetten, als je 'm in dit geval op ISO 200 had gezet dan had je een sluitertijd van 1/1000 gehad en op ISO 400 zelfs 1/2000.
Bij snelle acties van honden hou ik toch meest een minimale sluitertijd van 1/800 aan om alles te bevriezen, liefst nog wat sneller.
Ook is 't vele malen mooier als je de hond van voor, of van opzij op de foto zet en niet van achteren, dus de volgende keer gewoon zelf het water in als dat niet te diep is, want anders vindt je camera dat niet leuk. :P
Dan heb je ook gelijk een wat lager standpunt wat bij fotografie van dieren vaak ook een stuk mooier/leuker uitpakt.
En let ook op je witbalans, deze foto is knap blauw....ik neem aan dat de rug van je hond in 't echt zwart is, maar kijk es wat voor kleur ie op de foto is. ;)
Mywishmax
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ron62 schreef:Scherpte zou weleens bewegingsonscherpte kunnen zijn, 1/500 is niet echt een hele snelle sluitertijd voor dit soort van fotografie.
Je zou de volgende keer je ISO wat hoger kunnen zetten, als je 'm in dit geval op ISO 200 had gezet dan had je een sluitertijd van 1/1000 gehad en op ISO 400 zelfs 1/2000.
Bij snelle acties van honden hou ik toch meest een minimale sluitertijd van 1/800 aan om alles te bevriezen, liefst nog wat sneller.

Dank je! Ik ben alleen altijd bang voor hoge ISO op mijn camera, want dan komt er snel ruis. Maar deze dag had de sluitertijd wel omhoog gekund, want het was redelijk mooi weer. Ik ga er volgende keer verder mee knutselen!

Ron62 schreef:Ook is 't vele malen mooier als je de hond van voor, of van opzij op de foto zet en niet van achteren, dus de volgende keer gewoon zelf het water in als dat niet te diep is, want anders vindt je camera dat niet leuk. :P
Dan heb je ook gelijk een wat lager standpunt wat bij fotografie van dieren vaak ook een stuk mooier/leuker uitpakt.

Het was hier nogal diep, gelukkig kwam ik daar achter zonder camera, maar ik ben al op zoek naar een water waar ik of in kan, of aan de zijkant/voorkant kan liggen.

Ron62 schreef:En let ook op je witbalans, deze foto is knap blauw....ik neem aan dat de rug van je hond in 't echt zwart is, maar kijk es wat voor kleur ie op de foto is. ;)

Ja, ik zie het. En dan had ik hem al een stuk minder blauw gemaakt. Ik zal hem straks nog wat aanpassen.

Dank je wel voor de uitgebreide feedback!
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ron heeft eigenlijk de belangrijkste zaken al benoemd. Ik kan daar weinig meer aan toevoegen. Om die reden sluit ik me bij de reactie van Ron aan en ben benieuwd naar de volgende foto :)
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Sluitertijd kan rapper om deze actie geheel te bevriezen, kleuren inderdaad koel door afwijkende witbalans. Beeld zelve kan mij zo wat minder aanspreken, mis wat persoonlijkheid zo :)
Paula Loonen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik sluit me ook aan bij wat Ron al aangeeft. :)
Mywishmax
Lid
Lid

Re: Sprong in het water, update

Bericht Geplaatst:

Dank jullie wel allemaal! Is de bewerking qua witbalans beter?
joppie
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Volgende keer de hond op je af laten komen?
Ron62
Moderator

Re: Sprong in het water, update

Bericht Geplaatst:

Je update is inderdaad al een stuk beter qua kleur. :)
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”