tips gevraagd

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Tony
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: tips gevraagd

Bericht Geplaatst:

leuke binnenkomer met deze leuke serie :) eerste tip altijd je foto's nog wat verscherpen na het verkleinen ;) ze lijken nu wat soft

je foto's ook even nummeren is prettiger om te reageren als het zoveel foto's zijn, dat kun je doen door op bewerk te klikken onder je foto's ;)

Een foto werkt als hyperlink doordat de code tussen url tags staat. hoe dit werkt en veranderd kan worden lees je hier KLIK

misschien ook leuk om je even voor te stellen in dit topic KLIK en ook je profiel aanpassen voor iets meer info :)
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Eerste, vierde en vijfde mogen wat meer ruimte rondom krijgen, waardoor beeld speelser wordt.

Derde is mooie plaat, goede opbouw en fijn gebruik van de setting :)
Henry
Lid
Lid

tips gevraagd

Bericht Geplaatst:

Je vraagt tips om ze mooier op de foto te zetten, maar wat vind je er dan zelf minder geslaagd aan? Ik kan wel tips geven over hoe ik ze er op zou zetten, maar misschien vind jij dat wel niks, dus denk ik dat we beter vanuit je eigen "onvrede" je tips kunnen geven :)
iew
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

tips gevraagd

Bericht Geplaatst:

Continue auto focus aanzetten denk ik, weet niet hoe dat bij Nikon heet maar bij Canon is dat servo mode AI servo.
Dan blijft de camera continue scherp stellen en houd het bewegende onderwerp scherp in beeld.
Henry
Lid
Lid

tips gevraagd

Bericht Geplaatst:

Bij Nikon heet dat AF-C, van autofocus, continu. :)

Let daarnaast ook op je achtergrond. Bij 3-5 vind ik de vormen in de achtergrond net niet lekker lopen t.o.v. je onderwerp.
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Belangrijkste is om eerst scherpe foto's te maken, deze ogen een beetje soft....kan zoals Tony al zegt ook liggen aan 't niet naverscherpen.
Ook is 't handig als je je Exif erbij vermeldt, dan kan men meer gerichte tips geven.
Ga met Mendel mee dat de 3e hier 't mooist is. :)
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”