Vorig jaar oktober waren ze in Ahoy. Kon m'n eigen spiegelreflex niet meenemen maar met m'n dochters compactcamera hadden de beveiligers geen probleem. (Ik weet niet zeker meer welke foto's ikzelf heb gemaakt of zij. Hou het maar op een leuk samenwerkingsverband...)
Hieronder het resultaat met de Canon PowerShot A610. Alle foto's genomen met ISO 800. En we stonden lekker dichtbij!
Ondanks dat ik de kleuren van de kleurenfoto best mooi vind, zijn de zwart/wit foto's favoriet. Mede doordat de ruis in deze foto's een veel mindere hoofdrol spelen op de een of andere manier. Foto 8 is de meest geslaagde van de kleurenversie aldus mijn mening
Altijd moeilijk foto's van concerten, weinig licht, en beperkte keuze van je standpunt. Je hebt er een fijne serie van gemaakt.
Hoewel mijn voorgangers zich beklagen over de hoeveelheid ruis in de foto's (iets wat met nabewerking verholpen kan worden), voegt die ruis voor mij een bepaald soort rauwheid toe. Bevreemd me altijd, dat korrel van vroeger wel gewaardeert wordt, maar ruis....
Enige foto uit deze serie die voor mij niet zo aanspreekt is de laatste, minder belichting en grauwheid maken die tam.
Dit beoordelende, lees ik dat je deze foto's hebt gemaakt met de powershot, ik denk dan dat je het onderste uit de kan hebt gehaald.
Knappe opnames !
Ruis stoort mij niet zo.... Foto 2 spreekt mij het meest aan: mooi verloop van links naar rechts door de gitaar en de krappe uitsnede past goed binnen dit gekozen kader...