Actie

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Ήυs
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Actie

Bericht Geplaatst:

Honden in actie zou ik graag scherp willen. Dit lukt eigenlijk bijna niet. Ik vind dat ontzettend lastig. Deze kwamen er nog het beste uit. Met een 18-105mm

#1 ISO 400 f/6,3 1/1.600
Afbeelding

#2 ISO 400 f/5,6 1/1.250
Afbeelding

#3 ISO 400 f/5.6 1/1.600
Afbeelding
Frans
Lid
Lid
Geslacht: Man

Actie

Bericht Geplaatst:

Je eerste foto is 1024 x 682 pixels en 98KB bestandsgrootte.
Ik raad je aan om aan de langste zijde 900 pixels te gebruiken en voor dit soort foto's minimaal 300KB. Zie ook viewtopic.php?f=43&t=69149

De eerst en derde zijn leuke actiefoto"s, de tweede een mooi portret met een alert kijkende hond.

Alle drie de foto"s missen pit.

Bij de eerste heb je eigenlijk de schaduwtonen weggewerkt. Ook de kleuren zijn wat flets.

Je kunt er dit nog van maken.

Afbeelding

De tweede is wat donker.

Afbeelding
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Actie

Bericht Geplaatst:

Vind de onscherpte die je er later hebt ingeshopt wat onnatuurlijk overkomen.
Zou er altijd voor kiezen om dit op horizontaal niveau toe te passen.
Qua kleuren ga ik mee met mijn voorganger, deze missen pit :)
jan62
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Leuke serie!rest is al genoemd :up
Gr Jan
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Leuke serie! Oefening baart kunst, dus heeeeeel vaak dit soort foto's gaan maken dan komt het goed. Ook opschrijven welke instelling je hebt gebruikt zodat je achteraf kunt gaan vergelijken.
Het blur vignet vind ik ook niet mooi.
Qua pose is de eerste de beste. Wel iets te krap uitgesneden waardoor het hondje bijna tegen de bovenkant aan komt.
Aan de ene kant zijn ze wat flets van kleur en aan de andere kant heb je erg hard licht waardoor de vacht uitbijt. Deze tegenstelling maakt dat ie niet lekker kijkt voor mij.
Mijn eerste reactie is, waarom zo'n hoog iso in zoveel licht met zo'n lichte hond?
Wat was de afstand tot de hond? Hoe heb je je overige instellingen op de camera voor dit soort foto's? Ik denk dat je daar o.a. het euvel van onscherpte kunt zoeken.
Ήυs
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Nuelle schreef:Leuke serie! Oefening baart kunst, dus heeeeeel vaak dit soort foto's gaan maken dan komt het goed. Ook opschrijven welke instelling je hebt gebruikt zodat je achteraf kunt gaan vergelijken.
Het blur vignet vind ik ook niet mooi.
Qua pose is de eerste de beste. Wel iets te krap uitgesneden waardoor het hondje bijna tegen de bovenkant aan komt.
Aan de ene kant zijn ze wat flets van kleur en aan de andere kant heb je erg hard licht waardoor de vacht uitbijt. Deze tegenstelling maakt dat ie niet lekker kijkt voor mij.
Mijn eerste reactie is, waarom zo'n hoog iso in zoveel licht met zo'n lichte hond?
Wat was de afstand tot de hond? Hoe heb je je overige instellingen op de camera voor dit soort foto's? Ik denk dat je daar o.a. het euvel van onscherpte kunt zoeken.

Ik heb gisteren weer even geoefend en vandaag weer. Maar vind het lastig qua instellingen. De scherpste foto's krijg ik als ik 'm in sportstand zet. Heb allerlei instellingen geprobeerd maar in de sportstand gaat het het beste qua beweging. De andere foto's maak ik vaak ik P stand of A (Av).
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De sportstand verklaard de overbelichting. Die stand denkt helemaal zelf en ik heb met lichte honden nog nooit een resultaat gehad waar ik blij van werd. ;-)
Henry heeft ook een mooie tutorial geschreven over actie fotografie. Wellicht iets voor jou?
viewtopic.php?f=96&t=54413
Ήυs
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Nuelle schreef:De sportstand verklaard de overbelichting. Die stand denkt helemaal zelf en ik heb met lichte honden nog nooit een resultaat gehad waar ik blij van werd. ;-)
Henry heeft ook een mooie tutorial geschreven over actie fotografie. Wellicht iets voor jou?
viewtopic.php?f=96&t=54413

Dank je! Ik ga het eens doorlezen :)
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Alles is al gezegd, maar de tweede springt er voor mij uit, wat een blik!!
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”