Hier een viertal verschillende foto's van een reeks die ik van een paard met baasje heb gemaakt. Best een emotionele serie is het geworden omdat het paard volgende week moet inslapen. Hij heeft een dusdanige nekhernia dat het geen leven meer is met deze pijn en amper beweging. Het paard is nog jong en het baasje is er kapot van. Vandaar dat zij mij belde om op korte termijn foto's te laten maken van haar paard.
De omstandigheden waren lastig. En niet alleen omdat ik paarden spannend vind.
Het was emotioneel waardoor je als fotograaf de stemming zo positief en rustig mogelijk houdt. Je kon het verdriet voelen…Hij kon niet los dus ik was gebonden aan het halster en de rommelige omgeving van de manege. En het was koud waardoor hij zijn dek om moest. In de binnen ruimte was het erg donker. Ik had een zwart laken opgehangen zodat ik toch enigszins een achtergrond had.
Ik wilde de momenten tussen dier en baasje vastleggen. Zacht en toch sterk. De laatste foto heb ik genomen als zijnde "het afscheid". Zij loopt met haar paard weg waarbij ze samen toch nog even in de spotlight staan…
1.

2.

3.

4. het afscheid

gefeliciteerd met deze mooie TC
Ik heb veel moeten nabewerken bij deze serie door de omgeving. Zoals de TC. Dat was voor een schuur met enkele hooibalen. Verder spullen, een kar en stuk dak. balken ect. Om de foto rust te geven heb ik de hooibalen "uitgebreid". Heel gedoe met die oren en manen.
maar een paar andere vonden het wel leuk. Dus vast wat foto's gemaakt. Toen het baasje kwam was ik inmiddels ontspannen. Dat scheelt.