Dank jullie wel voor de leuke reacties en natuurlijk ook bedankt voor de TC, vind ik heel erg leuk!
Maurice78 schreef:diafragma 2.8 is gewaagd voor zoiets unieks maar pakt erg OK uit.
Jij gaat meest voor de langere sluitertijden en ik wil juist wat kortere.
Had deze dag erg weinig licht in Duitsland, dus de ISO voor mijn doen al erg hoog gezet[ISO-640 en eigenlijk ga ik nooit hoger dan ISO-400], maar nog geen erg snelle sluitertijden ondanks de f/2.8.
Bij deze foto had ik 1/320, maar omdat de Wolven niet op 1 punt stil blijven staan ging ie soms ook wat trager, want zoals je zelf wel weet wisselt dat afhankelijk van je standpunt.
Moest dus wel op f/2.8, want bewegende dieren en een trage sluitertijd levert bewegingsonscherpte op.
Had ook wat portretten waarbij dan niet de hele kop scherp was, maar dat is het risico van het vak, hier kwam het juist weer erg mooi uit......voordeel van een groot diafragma is natuurlijk dat het onderwerp wat beter afsteekt tegen de wazige achtergrond die je er door krijgt.
Erik, zoals jij de uitsnede bedoelt is inderdaad ook mooi, maar daardoor komt de Vos wel weer meer in het midden uit.
Sandra-S schreef:Nieuw hondje erbij Ron?
Ja Sandra, een echte sprookjeshond.