Als je hem straks nog iets nabewerkt en naverscherp is ie haarscherp! Al heb ik wle het idee dat de volledige scherpte niet in het midden van het bloempje ligt. Jij?

Henry schreef:Een beetje verscherpen doet ook hier wonderen

Nuelle schreef:Soms zegt het schermpje dat ie precies in het midden scherp is maar zo'n vierkantje is ook maar een dingetje dat op je lcd schermpje iets aangeeft. En die zijn niet te uitblinkers in nauwkeurig weergeven. Op sommige schermpjes kan je niet eens goed zien of ie überhaupt wel scherp is.![]()
Volgende keer door de knieen gaan en nog kleiner Fje nemen. Of iets meer inzoomen als je een stap naar achter doet.

FiToLo schreef:Henry schreef:Een beetje verscherpen doet ook hier wonderen
bewust dus nog niets aan gedaan. Ik wou mijn techniek oefenen.
Als er nog reactie's en tips komen, wou ik hem bewerken

FiToLo schreef:Nuelle schreef:Soms zegt het schermpje dat ie precies in het midden scherp is maar zo'n vierkantje is ook maar een dingetje dat op je lcd schermpje iets aangeeft. En die zijn niet te uitblinkers in nauwkeurig weergeven. Op sommige schermpjes kan je niet eens goed zien of ie überhaupt wel scherp is.![]()
Volgende keer door de knieen gaan en nog kleiner Fje nemen. Of iets meer inzoomen als je een stap naar achter doet.
ik ga er vanuit dat het rode lichtje in de zoeker toch het scherpstelpunt is? toch?
ik volgde de tips van Ron62 in een vorige topic.
Brandpuntafstand zo groot mogelijk voor een onscherpe achtergrond, en dan is het met mijn 16-85 op en dus max5,6

Henry schreef:De scherpte is goed, evenals de scherptediepte
Als ik iets zou moeten bedenken wat mogelijk beter kan, dan is dat het licht op de achtergrond. Linkboven en rechtsonder heeft wat licht gevangen, de rest zit in de schaduw. Als je wat met de levels gaat spelen, kun je van deze belichting last krijgen.