Wilde graag in m'n vakantie de tulpen nog eens vastleggen, en gelukkig was er nog een mooi veldje vlakbij de keukenhof dat in volle bloei stond. Helaas was het midden op de dag (was samen met iemand anders die niet anders kon) dus te maken met hard en fel licht. Geprobeerd er maar het beste van te maken..maar oef wat zijn die rode tulpen lastig zeg! De laatste foto nam ik een paar weken eerder, mn eerste zonsondergang boven de tulpen wat ook de nodige frustratie opleverde qua belichting.
Prachtige reeks mijn voorkeur gaat naar nr4 en nr8 de vierde is met een laag standpunt genomen en dat spreekt me wel aan in deze foto, en de laatste is een totaalbeeld van de tulpen met een mooie zonsondergang
Bedankt weer voor alle reacties! Leuk om te lezen welke jullie voorkeur hebben en waarom. Heb lang getwijfeld om 8 te plaatsen, was er zelf wat onzeker over, aangezien dit m'n eerste poging was met ondergaande zon en de juiste belichting zoeken voor de voorgrond. Enig idee hoe je de vertekening in de lucht rondom de zon kan voorkomen bij dit soort foto's (er gingen er zeker 10 de prullenbak in). Ook valt me de hoeveelheid ruis in de lucht op bij dit soort foto's. Kun je dat voorkomen?
De eerste drie doen mij niet zo veel. Dat geldt ook voor de versies, die ik zelf ook wel eens gemaakt heb met dit standpunt en beeld vulling. Eerste 2 een beetje te druk, denk ik. Derde, tja, ik weet niet. Vanaf nummer 4 ga ik het mooi vinden, waarbij nummer 6 en 8 gaaf te noemen zijn.