Wat werkt het beste voor bruidsfotografie primes of zoom objectieven?
Ik zou graag willen weten wat jullie ervaring is?
Zelf heb ik al mijn bruiloften gedaan met zoomlenzen. Namelijk de 17-35, 28-70, en de nieuwe 70-200 allemaal van Canon L serie waarvan de eerste 2 oudere lenzen zijn zonder coating.
Nu heb ik ook de canon 85mm 1.8 en deze is echt super scherp en vind ik echt een heel erg fijn objectief. Ik had gedacht als ik hier een 35mm bij zou kopen dan kan ik wel uit de voeten op een bruiloft.
Mijn set zou dat bestaan uit Sigma 35mm 1.4 Art, Canon 85mm 1.8, Canon 70-200 F2,8 II.
Ik ben er van overtuigd dat deze set gaat zorgen voor heel erg veel scherpe foto's. Toch werd het mij door een fotograaf afgeraden omdat je je flexibiliteit kwijt bent en niet snel kan reageren op snel veranderende situaties. Als dit zo is dan zit er niets anders op dan doorsparen voor de Canon 24-70 F2.8 II. Deze schijnt prime waardig te zijn.
Wie heeft er ervaring met het fotograferen van bruiloften puur met primes? En hoe heb je dit ervaren.
Ik weet het nu even niet waar ik het beste mee ben. Mijn gevoel zegt dat primes mij wel kunnen helpen om mijn fotografie naar een hoger niveau te tillen.