__Erik__ schreef:Nou nog ff een witte paraplu (oid) tussen modelletje en de zon en je hebt geen topper te pakken
Ja, dat zou wel een stuk fijner werken! Heb ik me eigenlijk nog helemaal niet in verdiept. Wat voor paraplu zou ik kunnen halen en hoe werk je er het beste mee? En als je bijvoorbeeld meer mensen hebt? Je hebt ook van die schermen toch?
Wat een poppetje! Kan me voorstellen dat je haar graag op de foto zet. Prachtige foto!! Ik vind het oogwit wat te blauw maar misschien vind jij dit juist mooi. (dan heb ik niks gezegd )
Op ebay kan je een 5 in 1 setje kopen in engeland voor pakweg 20 pond of zo.
Daar zit dan ook een difuser in.
Als extra zit er ook 1 reflector wit, 1 reflector goud, 1 reflector zilver en een vlag zwart bij.
De difuser gebruik je om licht te spreiden, zachter te maken, het licht moet er door. Dus je houd het tussen de zon en je model. Of je laat je flits er door schieten om een zacht tot middelhard licht te bekomen (afhankelijk van de afstand flits - difusor EN afstand difusor - model)
Reflector wit is een zachte reflector ideaal voor bij volle zon.
Bji deze opname was het top geweest om een difuser boven te houden en een wit reflector voor.
Refelctor zilver krijg je harder licht en gebruik je best NIET in de zon (licht is te fel voor je model). wel goed voor niet volle zon en binnen of met flits.
Reflector goud krijg je zelfde licht als zilver doch met een gele schijn. Ideaal om koud licht om te zetten in warm licht. Ook NIET aan te raden bij volle zon.(te fel)
De vlag gebruik je om licht af te blokken.
Er zijn superveel mogelijkheden maar ook combinaties mogelijk als je er meer dan 1 koopt met soms heel mooie effecten. Reken wel dat je een assistent nodig hebt om die dingen vast te houden en te richten.