Een fotogeniek kereltje, vind het jammer dat je de flits gebruikt hebt, de kleuren ogen niet zo realistisch Denk dat je met 1/60 en f5,6 wel goed zat om voldoende licht te hebben maar dan had je de iso wat hoger moeten instellen
Toen ik deze pagina opende draaide ik al per direct aan het muiswieltje omdat ik verwachte van meer te zien. Maar was beetje teleurgesteld dat het al direct gedaan was. Wat ik bedoel is dat ik eigenlijk een portretstand verwacht had.
Is niet top....beter is te vertrekken van de originele foto, ik heb er dit van gemaakt (daar moet eigenlijk meer aan gebeuren, maar dit is even snel gedaan )
Vroeger was het echt NOT DONE om door het hoofd te snijden. Tegenwoordig zijn de meningen bijgesteld en kan het perfect, sterker nog het is een stijl. Die dingen hebben een naam maar die ontgaan me even. Komt er op neer dat je de opname zo gaat maken dat de foto eigenlijk buiten het kader verder gaat. De kijker moet dan zelf het ontbrekende invullen. En dat heeft meer betrokkenheid van de kijker.
De kunst is wel om strategisch te gaan snijden. En niet alles kan. Zo is het snijden op ledematen nog steeds not done.
wel Xafje.....als het snijden door ledematen "not done" is.....dan moet je toch eens wat meer modebladen gaan lezen.....er is een gat in je "up-to-date" zijn Vogue, Flair, Marie Claire enz.....noem ze maar op Maar je mag niet op elke plaats in de ledematen snijden..............een groot verschil
Ja je hebt gelijk AJL, ik spreek meer algemeen. Ledematen was niet de beste term dat ik kon bedenken.
Ik had meer uitdrukkelijk moeten zeggen van bv niet snijden op een elleboog, de hals is ook lastig, schouder is not done, opletten met handen, ... En bij uitzondering kan het dan weer wel.
Ik kijk ook fashion magazines hoor Kan men veel van leren.