Dank jullie wel voor je reactie.
Freerk, met betrekking tot het blikvangertje hoopte ik dat het de twee vogeleilanden dit kunnen zijn. Nu heb ik ook gewacht tot de paar zwemmende vogels weg waren.

MrJanneman, ik heb geen blauw toegevoegd, integendeel zelfs, ik heb er juist blauw eruit gehaald. De foto was een heel stuk blauwer. Op de foto's genomen tijdens het blauwe uurtje zie ik de laatste tijd wel vaker de opmerking langskomen dat ik extra blauw heb toegevoegd. Dit is niet het geval. De kleuren zijn eenmaal blauwer dan halverwege de dag. Net zoals ze bij het gouden uurtje vanwege het laaghangende zonnetje wat meer oranje van kleur zijn.
AJL, met een sluitertijd van 30sec van je geen vliegende vogels. Als je er twee zoekt, dan vind je ze rechts vooraan het grote eiland. Deze twee waren zo aardig om de 30sec stil te blijven zitten.
Maar goed dat je het benoemd, dat is trouwens het grote nadeel van een lange sluitertijd. Alles wat enigszins beweegt staat er onscherp op (gelukkig was het redelijk windstil, want anders stond het riet er ook heel onscherp op) of als het voorbij vliegt, staat er niet op. Je moet bij de lange sluitertijd foto's een paar onderwerpen opnemen die niet bewegen. Wat je dan ook vaak ziet zijn losse stenen, hele of delen van gebouwen, palen en steigers die tot mede-onderwerp worden gebombardeerd.