zw bewerking lijkt me adequaat. Sommigen zullen wat meer contrast willen zien, maar het licht is wat vlak en dan krijg je nu eenmaal wat minder contrast, bovendien is dit wat flatteuzer.
Snap er helemaal niets van Paula Bedoel je dat je de achtergrond liever iets donkerder had willen zien of had een andere kleur een beter resultaat gegeven.
Ik denk dat Paula bedoelt dat de grijze achtergrond wel heel erg egaal is, hetzelfde wat ik bedoelde met "wat vlak". Als er een structuur in had gezeten (bv. beton) of als er verschillen in lichtsterkte waren geweest dan zou het geheel wat sprankelende worden. Dat dus.
Fotosmurf schreef:Hoe meer portretjes ik schiet, hoe meer tips ik krijg hoe moeilijker ik het vindt worden.
Dat is een heel normale ontwikkeling Joop bij het verwerven van kennis en inzichten. Zie het als een fase. Gaat voorbij en daarna heb je meer inzicht, kennis en vaardigheden.
Mooie duidelijke foto, zou nog wel iets meer contrast mogen hebben. De achtergrond is inderdaad wat vlak, misschien de achtergrond minder be/verlichten. Misschien ook een andere uitsnede, beetje grijze achtergrond wegwerken.
Ben geen fan van zw maar zie wel vaker portretten in zw en kan ze soms wel mooi vinden. Wilde gewoon ook eens spelen met zw en de achtergrond was niet echt heel fraai.