Rebecca

Mensen in alle vormen en maten
AJL
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Na lange tijd weer eindelijk een shoot gedaan
F1
Afbeelding

F2
Afbeelding

Bij F1 komt het licht van dezelfde plaats als bij F2
Laatst gewijzigd door AJL op 25 okt 2015 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
__Erik__
Lid
Lid
Contacteer:

Rebecca

Bericht Geplaatst:

De rimpels/naden in haar hals en nek tonen nou niet echt flatueus, terwijl de fraaie jongedame toch niet echt (te) zwaar lijkt, kortom belichting niet goed, helaas :)
ArtenCo
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Kan me wel vinden in de comment van _Erik_ Ik ben benieuwd naar je lichtopstelling. Ik ben zelf nog redelijk onervaringen hierin, alhoewel ik wel wat studio-shoots heb gedaan. Mijn inziens lijkt er een lichtje van onder te komen waardoor plooien rondom haar mond opvallen. Of komt dat omdat ze een beetje naar beneden kijkt?
xafke
Lid
Lid

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Je licht komt van onderin en ik heb zelf ook al ondervonden dat dat een zeer moeilijke plaats is.
Je krijgt schaduwen waar we ze niet zo graag zien of niet verwachten.
Doordat je die contrasten graag zwaar doordrukt sterkt dit nog wat aan waardoor ik het geheel wat spooky vind als ik dat zo mag uitdrukken.
Henry
Lid
Lid

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Natuurlijk licht komt van boven. Als je licht van onderen laat komen, dan worden beelden "anders". Als dit de bedoeling is, dan is het helemaal goed, maar als je dit niet voor ogen hebt, dan is het beter om je licht weer wat hoger op te stellen.
AJL
Lid
Lid

Re: Rebbecca

Bericht Geplaatst:

Dank u voor je mening maar het licht komt niet van onderen :proost
Wim
Lid
Lid

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Licht komt van links boven volgens mij.
Vind het een mooie foto.
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Als het licht niet van onderen komt, waar komt het dan wel vandaan? Ik vroeg naar je lichtopstelling zodat ik er wat van kan leren. Of is dat geheim?
Als ik naar de "lichtjes" in haar ogen kijk, bevestigt dit mijn gevoel dat het licht niet van bovenkomt maar vanuit een lager gelegen hoek.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik heb een tweede foto gepost en daar staat de uitleg bij
Groetjes
Erik Symoens
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Moest ik de eerste geweest zijn zou ik gezegd hebben....."Een fraaie opname met een even fraaie belichting.....mysterieus zelfs...."......en nu ga ik net hetzelfde zeggen..... :good2 :good2
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Sorry, maar nu mag ik nog zelf bedenken wat voor opstelling je hebt gebruikt tijdens deze shoot. Een tweede foto met daarbij de opmerking dat het licht hetzelfde is als bij nummer 1 is toch geen antwoordt op mijn vraag?
Kennelijk is het té lastig om een vraag te beantwoorden....laat dan maar zitten...
AJL
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

ArtenCo schreef:Sorry, maar nu mag ik nog zelf bedenken wat voor opstelling je hebt gebruikt tijdens deze shoot. Een tweede foto met daarbij de opmerking dat het licht hetzelfde is als bij nummer 1 is toch geen antwoordt op mijn vraag?
Kennelijk is het té lastig om een vraag te beantwoorden....laat dan maar zitten...

Hoor hem jammeren....ik zeg toch duidelijk dat het licht op beide foto's hetzelfde was; is het dan zo moeilijk om te zien op de grond waar de schaduw valt en dan zie je toch dat hij van links boven komt; je moet leren een foto te lezen en als het bij de eerste moeilijk was, daarom heb ik de 2de foto gezet....en daar is het "poep simpel" :D
Filip
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

hoe irritant..... ongelofelijk :nee :nee :nee
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

AJL schreef:
ArtenCo schreef:Sorry, maar nu mag ik nog zelf bedenken wat voor opstelling je hebt gebruikt tijdens deze shoot. Een tweede foto met daarbij de opmerking dat het licht hetzelfde is als bij nummer 1 is toch geen antwoordt op mijn vraag?

Hoor hem jammeren....ik zeg toch duidelijk dat het licht op beide foto's hetzelfde was; is het dan zo moeilijk om te zien op de grond waar de schaduw valt en dan zie je toch dat hij van links boven komt; je moet leren een foto te lezen en als het bij de eerste moeilijk was, daarom heb ik de 2de foto gezet....en daar is het "poep simpel" :D

Gij kunt niet lezen.......ik vind de reactie van u ver beneden pijl. :nee :nee ... ik zal nimmer en te nooit meer een vraag stellen aan U.......
AJL
Lid
Lid

Re: Rebecca

Bericht Geplaatst:

In de Middenschool in Belgie leren ze de leerlingen zelf de oplossing zoeken door hen te begeleiden bij het nadenken; als ik dat bij u doe schiet je uit je sloffen

Ik denk er ook het mijne van :proost
Filip
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Rebecca

Bericht Geplaatst:

In België, maar dan in Antwerpen, leren ze te antwoorden op een vraag. Zonder kinderachtig en irritant te doen... Dat noemen ze: mekaar helpen
Frans
Lid
Lid

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Neem aan dat je in de eerste een reflectiescherm hebt gebruikt dat het licht van boven van onderen weerkaatst.
Als dat zo is komt er dus ook licht van onderen. De reflecties laag in het oog wijzen daar ook op.
gpauwen
Lid
Lid
Contacteer:

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Geweldige foto's waar alles, maar ook alles klopt en helemaal niets op aan te merken is. Kunnen m.i. zo in een luxe modetijdschrift. Ik vind trouwens ook dat je met elke foto die je plaatst laat zien dat je met sprongen vooruit gaat. Volgens mij had ik al een keer voorgesteld om mee te doen aan fotowedstrijden, ik weet zeker dat je onmiddelijk in de prijzen zult vallen. Of misschien kun je zelfs cursussen aanbieden ? Menig photodromer zou zich zeker meteen in willen schrijven !
AJL
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

gpauwen schreef:Geweldige foto's waar alles, maar ook alles klopt en helemaal niets op aan te merken is. Kunnen m.i. zo in een luxe modetijdschrift. Ik vind trouwens ook dat je met elke foto die je plaatst laat zien dat je met sprongen vooruit gaat. Volgens mij had ik al een keer voorgesteld om mee te doen aan fotowedstrijden, ik weet zeker dat je onmiddelijk in de prijzen zult vallen. Of misschien kun je zelfs cursussen aanbieden ? Menig photodromer zou zich zeker meteen in willen schrijven !

In november 2009 ben ik naar een voordracht van de Nederlandse portretfotograaf geweest met een persoonlijk gesprek met hem waar hij mijn boek signeerde met een regel die mij meer houvast geeft dan jou vele jaren opmerkingen GPAUWEN
Afbeelding

Jou sarcastische opmerking getuigt alleen maar hou jij u gedraagt : namelijk iemand zoveel mogelijk trachten te kwetsen en NOOIT heb je enig lovende woorden op mijn werk gegeven, niet van landschappen, noch van dieren of gemanipuleerde werken, noch van enig ander werk. Jij behoort waarschijnlijk bij de weinige mensen die alleen hun eigen werk goed vinden mijnheer GPAUWEN
Uw laakbaar gedrag tegenover mij bewijst je laag niveau op menselijk vlak.
Als jij denkt dat je sarcastisch gedrag de regels van het forum te omzeilen, mij niet.
gpauwen
Lid
Lid
Contacteer:

Rebecca

Bericht Geplaatst:

Zeg ik een keer iets leuks, is het weer niet goed...
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”