~~Close up~~

Mensen in alle vormen en maten
ArtenCo
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: ~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Belichting/verlichting: Prachtig.
Houding is onnatuurlijk en ongemakkelijk. Ik weet niet zo goed wat je met deze houding wilt.
Tot slot: de elleboog komt wat ongelukkig tevoorschijn, maar dat kan wel verholpen worden.
Laatst gewijzigd door Freerk_Lautenbag op 28 okt 2015 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nuelle
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik vind hem prachtig qua licht, model, make up, emotie! Knap werk ArtenCo!!!!
De houding is raar. Maar geeft dat? Ik heb een keer een foto van Zoë gemaakt waarin ze rust met de kop in een hand. Was ook een rare houding van de hand maar geeft dat? Nee, dat geeft niet vind ik. Het stukje huid door de blouse bij de elleboog leidt af en die een horizontale streng haar ook.
De bobbelige achtergrond valt iets te veel op door het licht.
Maar ik vind hem echt helemaal gaaf! :super
xafke
Lid
Lid

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Mooi van licht en afwerking.
Maar waarom wil ik de diagnose tandpijn er steeds bij verzinnen?
Henry
Lid
Lid

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Mooi plaatje! Geen opmerkingen.
Wel een vraag die al een tijdje in mijn hoofd zit bij het zien van deze serie: zijn deze foto's het resultaat van een cursus of ben je de portretfotografie met modellen ingeslagen?
Laatst gewijzigd door Henry op 28 okt 2015 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Tja, die houding het is iets afwijkend van de standaard! Ik wist dat men daar wel het een en ander over zou willen melden. Het staat u vrij dit te doen. Ik denk niet aan ongemakkelijk en niet aan tandpijn. Al kan ik die nog wel begrijpen.
Nuelle, die pluk haar was een onderdeel van de compositie zoals ik hem vooraf in gedachten had. Ik wilde van "lucht" creëren in haar prachtig bos haar.
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Mooi plaatje! Geen opmerkingen.
Wel een vraag: zijn deze foto's het resultaat van een cursus of ben je de portretfotografie met modellen ingeslagen?

Leuk dat je het vraagt Henry. Afgelopen winter heb ik een workshop gevolgd over studiobelichting. Door die cursus is er "iets" in mijn aangewakkerd. Nieuw terrein wat ik nog volledig moet ontdekken. En waar in ongelooflijk veel plezier in heb. Ik heb nu twee of drie shoot gedaan nadat ik de workshop heb gevolgd. Nu krijg ik een heel klein beetje het gevoel dat ik controle heb over het licht...Al heb ik nog heel wat te leren op dit vlak en hoop daarbij hulp te krijgen van onder andere goedwillende forumleden.
Weet je, ik ben zo'n type dat alles wel eens wil proberen, kijken of het bevalt. En dit vind ik gewoon een ontzettend leuke tak van de fotografie...
Helaas beschik ik niet zelf over een studio, maar kan ik gebruik maken van een studio bij een vriendin. Zij heeft niet zoveel modellen, die lever ik aan. Ik stap wel op iemand af om het te vragen. En dat lukt tot dus ver best aardig.
sugarman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooi gebruik gemaakt van het licht maar wat ik mij nou afvraag is die houding (pose).
Het komt onnatuurlijk over maar is dat ook zo?
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Vin het wel leerzaam om alle genoemde puntjes te lezen maar leek als ik ben vind ik het gewoon een hele mooie plaat. :up
Gewoon iets mooi vinden vind ik vaak lekkerder als overal over na denken.
En je hebt een mooi model, mag ook wel gezegd worden toch.
Frans
Lid
Lid

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Vind het een prachtige foto met een mooie dramatische expressie..
Alleen past voor mij de wind in haar haren daar niet zo goed bij.

Fotosmurf: is wel grappig. Als we een model mooi vinden mag je dat melden. Als je het model niet mooi vind mogen we niks over uiterlijkheden melden.
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mag dat echt niet Frans of doen we het uit beleefdheid niet. :dk
Eelke
Lid
Lid
Contacteer:

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Mooi belicht zoals eerder gemeld. Ik ben het dan weer minder met Nuelle eens. Ik kan mij de foto van Nuelle nog vaag herinneren maar ik vind persoonlijk dat het ook wel een beetje een natuurlijke houding moet hebben. Daarin vind ik deze foto minder gelukt. Het komt voor mij net iets te gemaakt over waardoor hij toch iets minder prettig wegkijkt voor mij. Maar de scherpte en belichting zien er goed uit.
Atlas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik vind hem ook erg mooi door belichting en het haar. Houding is weer eens wat anders :)
Henry
Lid
Lid

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

ArtenCo schreef:Leuk dat je het vraagt Henry. Afgelopen winter heb ik een workshop gevolgd over studiobelichting. Door die cursus is er "iets" in mijn aangewakkerd. Nieuw terrein wat ik nog volledig moet ontdekken. En waar in ongelooflijk veel plezier in heb. Ik heb nu twee of drie shoot gedaan nadat ik de workshop heb gevolgd. Nu krijg ik een heel klein beetje het gevoel dat ik controle heb over het licht...Al heb ik nog heel wat te leren op dit vlak en hoop daarbij hulp te krijgen van onder andere goedwillende forumleden.
Weet je, ik ben zo'n type dat alles wel eens wil proberen, kijken of het bevalt. En dit vind ik gewoon een ontzettend leuke tak van de fotografie...
Helaas beschik ik niet zelf over een studio, maar kan ik gebruik maken van een studio bij een vriendin. Zij heeft niet zoveel modellen, die lever ik aan. Ik stap wel op iemand af om het te vragen. En dat lukt tot dus ver best aardig.
Ik vind dat je het fantastisch doet! Volgens mij heb je er wel aanleg voor. Als dit het resultaat is van 1 cursus en twee of drie shoots, dan kunnen we volgens mij hier nog heel wat moois van jou verwachten. :)
Provorm
Lid
Lid
Contacteer:

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Mooi dat tegenlichtje! Handen vind ik een heel lastig dingetje. Ook hier. Het zal zeker niet zo zijn maar die hand lijkt zo groot (lang) alsof het haar eigen hand niet is. Maar als ik dat gevoel even uit zet is het een prachtig plaatje. Eén dingetje nog als het mag? De elleboog die er zo net door heen komt. Misschien valt het minder op als het niet zo dicht tegen het kader aan zou zitten.

Groet,

Johan.
Frans
Lid
Lid

Re: Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Ik vind dat je het fantastisch doet! Volgens mij heb je er wel aanleg voor. Als dit het resultaat is van 1 cursus en twee of drie shoots, dan kunnen we volgens mij hier nog heel wat moois van jou verwachten. :)

Sluit me helemaal bij de woorden van Henry.
mrJanneman
Lid
Lid
Contacteer:

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

Jou manier van portretteren smaakt me heel erg. ( hier ook weer die mooie armband ). Tandpijn was ook wat in mij opkwam direct. Ging zelf ook even zo zitten, voelt inderdaad wat vreemd aan maar je weet van gekkigheid dan niet wat voor houding aan te nemen dus dan klopt het allemaal wel weer.

Je manier van belichten op de achtergrond vind ik zeer verfrissend. Meestal kijk ik naar "te steriele" platen, jij geeft er een swung warmte in mee. Hulde
fran
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik heb al verschillende keren hier naar gekeken en ook naar je andere foto's van dit model. Technisch goed allemaal. Knap na een workshop en zo weinig shoots. Alleen spreken ze mij niet zo aan maar dat is een kwestie van smaak en heeft niets met de kwaliteit van de foto(s) te maken.
Vooral mee doorgaan want je hebt er beslist aanleg voor.
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Vind hem prachtig, juiste die afwijkende pose maakt de opname aantrekkelijk.
Vind je belichting weer bijzonder fraai uitpakken. Enige puntje voor mij is de elleboog die uit haar mouwtje komt.
Mijn oog wordt daar steeds naar toe getrokken :blush
ArtenCo
Lid
Lid
Contacteer:

~~Close up~~

Bericht Geplaatst:

So wauw, wat een leuke reacties allemaal...Nu zit ik met twee handen op mijn gezicht te gloeien van enthousiasme. :blush
Dat de opname niet bij iedereen in de smaak valt is te verwachten, maar dat geeft helemaal niets. Ik en ook het model is er blij mee. Dat stukje elleboog daar ga ik nog even naar kijken. Miss opvullen of wellicht een ruimere uitsnede zoals provorm voorstelt.

Mr Janneman over de armband; ik kan je het adres geven waar je dit kunt kopen!
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”