Als opdracht 2 shoots mogen doen voor 2 vriendinnen en kids. Ze vroegen me een high key bewerking te gebruiken. Volgens de moeders zijn de pics geslaagd, ik ben erg benieuwd naar jullie feedback.
Fijne avond!
Gr. John
1

2

3

4

John1984 schreef:@Henry dank voor de toelichting!
@Erik wederom de term 'helemaal niks', ik begin me er nu aan te irriteren dat je op deze wijze je mening geeft. Natuurlijk waardeer ik je eerlijkheid, maar de manier waarop vind ik van weinig respect getuigen. Ik zou het erg waarderen als je je mening zou willen onderbouwen, daar kan ik van leren en daarvoor ben ik hier lid. Ik vind het vervelend dat ik dat al in meerdere topics aan je heb gevraagd, en je hiertoe blijkbaar niet bereid bent.

xafke schreef:Ale ik zal eens mijn gat verbranden aan de term high key.
Of toch wat IK denk dat het de juiste definitie is. Het staat anderen vrij er een ander mening op na te houden.
Iemand op het forum hier is daar zeer goed in namelijk ppp. Hij heeft trouwens ook al zeer mooie low keys gemaakt.
Ik zou eens moeten zoeken of er werk van hem hier te vinden is met high key.
Anyway...
Bij high key komt het er op neer om hoofdzakelijk in zone 9 en 10 te werken.
Geen schaduwen! omdat die in een lagere zone zouden vallen.
Zwart van ogen, juweel, accent, zijn wel toegelaten.
Doel is vooral JUIST te belichten en niet over te belichten om in zone 9 en 10 terecht te komen.
Je moet dus alles naar je hand zetten om aan die voorwaarden te kunnen voldoen.
Model: bij voorkeur blond maar ander haarkleur kan ook.
Styling: heel lichte kleuren in de kledij, pastels of wit.
Makeup: alles licht houden.
Uitlichten: meerdere "zachte" lichtbronnen om heel de scene uit te lichten zodat schaduwen geen kans krijgen. Achtergrond blazen ze meestal weg maar is NIET nodig.(zolang het maar zone 9 of 10 is)
Schieten met een normale exposure. Juiste belichting dus, lichtmeter is hier zeer handig.
Afwerken in nabewerking om het gewenste effect verder te benadrukken.
Voor deze laatste stap heb ik zo een paar laagjes in fotosoep vooral om de huid melkachtig te maken maar dat kan je ook in makeup. (niet verwarren met desaturatie)
Ik kijk uit naar het debat...

John1984 schreef:@Henry dank voor de toelichting!
@Erik wederom de term 'helemaal niks', ik begin me er nu aan te irriteren dat je op deze wijze je mening geeft. Natuurlijk waardeer ik je eerlijkheid, maar de manier waarop vind ik van weinig respect getuigen. Ik zou het erg waarderen als je je mening zou willen onderbouwen, daar kan ik van leren en daarvoor ben ik hier lid. Ik vind het vervelend dat ik dat al in meerdere topics aan je heb gevraagd, en je hiertoe blijkbaar niet bereid bent.