In de oude boerderij

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Bram
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Contacteer:

In de oude boerderij

Bericht Geplaatst:

Met leslie in een oude boerderij in Rotterdam.
Klassiek in het opkamertje.

Afbeelding

Op de zolder
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bram op 04 jun 2008 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Wendy
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: In de oude boerderij

Bericht Geplaatst:

Welkom Bram. :D

Ik vind het standpunt nogal laag, maar dat kan ook door dat vreemd geplaatste raam liggen. :wacko
Is dit een uitsnede? Anders misschien zo uitsnijden dat er boven de dame nog wat meer foto is. (vierkant)

Verder vind ik het een mooi beeld, je hebt een goede oude sfeer in de foto weten te krijgen. :up
Bram
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Wendy schreef:Welkom Bram. :D

Ik vind het standpunt nogal laag, maar dat kan ook door dat vreemd geplaatste raam liggen. :wacko
Is dit een uitsnede? Anders misschien zo uitsnijden dat er boven de dame nog wat meer foto is. (vierkant)

Verder vind ik het een mooi beeld, je hebt een goede oude sfeer in de foto weten te krijgen. :up

Ben nieuw hier en nog niet lang met weinig succes bezig met modelfotografie.
Het kamertje is een zeer klein opkamertje zoals vroeger op de boerderij gewoonlijk was, er lag bovendien nogal wat rommel die ik uit beeld heb proberen te houden. Heb in half gehurkte houding de foto genomen om naar mijn mening het beste perspectief op zittende ooghoogte te hebben. Bedankt voor opbouwende kritiek.

Bram
Thomas
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Foto 2 weet me op de een of andere manier ontzettend te boeien. Kan hierbij niet echt de vinger erop leggen waardoor. Spannend belicht, dat sowieso. Misschien had ik zelf de uitsnede iets anders gedaan.

Foto 1 vond ik op het eerste gezicht saai. Niet spannend licht, saaie houding. Maar als je beter gaat kijken die je allemaal dingen die je doen nadenken. Een schep, haar voeten in rare houding, handen juist weer netjes. Weet nog altijd niet of ik hem goed vind of niet... Maar er is wel genoeg te zien ;)
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

de tweede foto vind ik wel de mooiste , een prachtige sfeervolle opname :up
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Spelen met licht en schaduwen, toon ik deze foto's zag verschijnen op mijn scherm moest ik meteen aan Rembrandt denken. Gebruik van invallend licht in donkere ruimte geeft veel sfeer, en gevoeligheid aan deze foto's

Ook bij mij gaat de voorkeur uit naar de tweede, licht valt aangenaam op model en licht haar bijna strelend op. Blik gericht naar het raam, en plaatsing model in de eveneens zeer fijn belichte ruimte spreken mij aan.

De eerste spreekt minder aan, compositie en standpunt weten mij niet zo in verleiding te brengen als bij de tweede prent. Mischien dat het hier een optie was geweest om met de camera meer een standpunt te nemen aan de linkerzijde van ons. Waardoor we iets meer van het gelaat konden zien. Dat met een wat minder vierkant compositie, om het wat speelser te maken.

Maar die tweede is een waar genot om te mogen aanschouwen, chapeua.... :D
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Twee mooie portretten :yay
Eerste zit wat krap in zijn kader.
Tweede vind ik de dakpannen jammer. Een beslagen / vuil raam zoals bij de eerste vind ik persoonlijk mooier.

Mooie kleuren, heerlijk licht en daardoor lekker sfeertje. Lijkt zoals Mendel het al heeft aangegeven op een oude meester :up
Bram
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor alle opbouwende opmerkingen.
Volgt meer.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”