@Herias, als Bob niet wil dat deze opname ongewild word gebruikt of beter gezegd gestolen word denk ik niet dat je dit watermerk makkelijk kunt verwijderen
allen bedankt voor de leuke reacties!!! @petervaneekelen: Ik heb op Facebook veel liefhebbers van mijn fotografie. Daar wordt ook het meeste 'gestolen'. Van een aantal liefhebbers krijg ik, wanneer zij mijn foto's tegenkomen, een seintje. Ook binnen de diverse groepen houdt men elkaar op de hoogte wanneer websites van 'duistere komaf' bijvoorbeeld mobielhoesjes aanbieden zonder daarin de maker te betrekken. Ook levert het Googlen op je eigen naam nog wel eens wat op. Kortom voldoende mogelijkheden...
@filipo: het 'jatten' gebeurt in veel gevallen 'per ongeluk' omdat men niet stil staat bij iets als copyright. Regelmatig is het genoeg even een berichtje te sturen. Inderdaad doet een watermerk afbreuk aan de foto maar ik denk dat je daar als liefhebber wel 'doorheen' kunt kijken.
@Erik Symoens: Sorry maar jatten blijft jatten.... en dat zie ik NIET als compliment. Wanneer ik werk verkoop voelt dat wel als compliment. Overigens moet je daar bij de bakker eens mee aankomen... 3 brood meenemen zonder te betalen met de opmerking.... 'zie het als een compliment'... ;-)
@ Erik Symoens: Ik hoef er gelukkig niet van rond te komen maar het zou niet gek zijn als ik door mijn fotografie inkomsten minder tijd hoef bezig te zijn met mijn huidige fulltime kantoorwerkzaamheden.... Dat gaat natuurlijk niet gebeuren als ik alles zo op straat gooi