De achtergrond is erg grauw geworden. Is erg afhanklijk waar je je belichting op wil concentreren. Op doortekening in het zwarte deel van het pak, op mooie variatie in lichte deel van het pak of op het ijs. Een rijdster in een geheel donker pak had minder problemen opgeleverd. Denk ik.
Ben eigenlijk benieuwd hoe dit beeld in je geheugen is opgeslagen. Gezien de typische manier waarop wij kijken en waarnemen zou het me niet verbazen als dat toch niet een lichter beeld is.
Vind het toch knap hoe je de details in het zwart deel van het pak hebt behouden. Vind de schaatser er zelf erg mooi opstaan, alleen die wat 'vuilige' achtergrond is jammer. Maar goed zou erg blij zijn als dit mijn foto was
Het beeld in mijn geheugen? Een plotseling opkomende zon, die zorgde voor erg scherpe contrasten. Geen tijd om iets aan te passen, net als de rijdster gewoon effe knallen. Ik weet nog mijn eerste reactie bij het zien van dit beeld: ze rijden op zwart ijs! Het bestaat!
Ik kan het grauwe nog wel wat ophalen maar niet teveel. Dan wordt het stukje blote huid van haar been een blikvanger. Gaat het clippen, dus niet gedaan.