Met de opmerkingen van Frans en Nuelle kon ik vandaag nog wat verder experimenteren. Deze keer vanuit camera een goed belichte opname en heb ik zelfs de belichting in LR op nul laten staan en de hooglichten kunnen temperen.
Ook heb ik een andere bg gebruikt en een andere ondergrond.
Heb je in je workflow het verscherpen aangepast? Dat mag rond de oogjes minder. Een regel die ik zelf hanteer: als je de ogen na verscherpt dan neem je vooral de iris en het oogwit mee. Niet de oogleden en het vocht wat daarop zit. Ik zie ook aan het hondje dat ze rustiger zit. Daar valt en staat een plaat mee. Mooi werk Geert!!
Deze keer heb ik uit een reeks van 50 foto's de scherpste er uit gehaald. In raw 20 a 30 procent verscherpt en na het verkleinen nog eens 25 procent naverscherpt. Ook heb ik meer rekening gehouden met het juist instellen van de camera en ook een andere plaats met meer licht genomen. Wat volgens mij toch al een beter resultaat geeft
Vind deze mooier dan de vorige van Diva....de donkere delen zijn hier beter belicht en de achtergrond is niet zo egaal. Toch zie ik ze nog liever met een natuurlijke achtergrond.