Focasa schreef:Over de achtergond....
Ik heb standaard 2 lampen op mijn (witte) achtergrond staan en door te spelen met het licht kan ik die achtergrond wit - 50 tinten grijs - zwart maken. Een witte achtergrond kun je zwart maken en een zwarte achtergrond kun je wit maken.
In de studio werk ik eigenlijk alleen maar met mijn witte achtergrond en dat geeft voor mij voldoende variatie.

Ahum schreef:Focasa schreef:Over de achtergond....
Ik heb standaard 2 lampen op mijn (witte) achtergrond staan en door te spelen met het licht kan ik die achtergrond wit - 50 tinten grijs - zwart maken. Een witte achtergrond kun je zwart maken en een zwarte achtergrond kun je wit maken.
In de studio werk ik eigenlijk alleen maar met mijn witte achtergrond en dat geeft voor mij voldoende variatie.
Op een of andere manier begrijp ik het niet of ik lees het verkeerd, bedoel je tijdens de shoot of in de nabewerking. Met een grijs scherm weet ik wel hoe dat werkt.
Focasa schreef:Ahum schreef:Focasa schreef:Over de achtergond....
Op een of andere manier begrijp ik het niet of ik lees het verkeerd, bedoel je tijdens de shoot of in de nabewerking. Met een grijs scherm weet ik wel hoe dat werkt.
Direct tijdens de shoot. Ik zag wat commentaren voorbij komen over het knip en plak werk maar in feite kun je elke achtergrond tijdens een shoot wit krijgen. Zolang het egaal is en kan reflecteren.
.... help 

.... help :

Ahum schreef: Met elke kleur bedoel je zeker kleurenfilters.Vandaag nog eens geprobeerd om van een witte reflecterende achtergrond een .... zwarte achtergrond te maken.... het lukt me niet..... help

Daniel Doyen schreef:@ Ahum :
Om van een witte (en dan nog reflecterende ! ) achtergrond een pikzwarte te maken zal je wel een 6 a 10 meter ruimte achter je model nodig hebben, en zal ook je plafond, en je muren in mat zwart moeten
geschilderd zijn...zelfs je vloer zal niet te helder mogen zijn![]()
Van een mat grijze een zwarte maken, lukt al veel beter !
DD.
Zolang je het licht direct op je model laat vallen en zorgt dat het er niet "langs" kan schieten krijg je het toch aardig zwart. Je hebt wel idd wat ruimte nodig tussen model en achtergrond maar (moet ik even uit het blote hoofdje gokken) ik denk dat ik nooit meer dan 4 meter ertussen heb. Waarbij ik trouwens wel moet zeggen dat ik altijd max half body shoot.