Omdat ik nu toch al een tijdje bezig ben met onze gemeenschappelijke hobby heb ik besloten of misschien beter ,ondervonden, dat ik soms wel wat tekort schiet met het body dat ik nu heb.....namelijk de Nikon D3200.
Wat ik daarzelf van ondervind is de beperking in de Iso-waarden, als ik bijvoorbeeld boven de 400 ga heb ik sowieso al te maken met ruis, best wel weg te halen met PS maar heb dit toch liever niet en dat ik met een gerust gevoel m'n Iso-waarde kan opschroeven naar een toch redelijke waarde.
Het tweede punt is de snelheid van de body waar ik ook wel van ondervind dat deze toch niet echt optimaal is wetende dat m'n voorkeur gaat naar vogel-fotografie en / of dieren-fotografie.
Ik zou natuurlijk terug gaan naar een Nikon-body omdat al m'n lenzen ik toch wel wil behouden....
Nu heb ik ook nog een dilemma ivm fullframe of een cropcamera.....wat het beste is voor mij weet ik niet maar zoals eerder aangehaald wil ik ook in deze keuze al m'n lenzen willen behouden.
En nu het cruciaal punt......" DE PRIJS ".......
Ik weet toen dat ik voor m'n body ongeveer een 500 à 600 euro heb neergeteld....heb hier nu zo'n drie jaar met gefoitografeerd en echt wel van genoten....dus prijs / kwaliteit was ik daar erg tevreden mee....
Wat ik nu zou willen besteden is ongeveer een budget van om en bij de 1000 euro....wat ook een optie is dat ik zeker wil overwegen is hem misschien tweedehands aanschaffen en als ik dan dit budget heb is er misschien nog iets beters te krijgen....
Kijk.....dit is het zowat,er is natuurlijk geen haast bij maar het is sowieso een wikken en wegen en het is in deze tijden toch aardig wat geld ook mede dat het voor mij toch nog altijd een hobby blijft....hopelijk kunnen jullie me hierbij een beetje suggesties doen en me er wat raad bij geven...
Alvast al bedankt.....