Voor beide.
F/6.3
1/6400 sec.
ISO 800
-0.3 stap
Paard en ruiter niet gevallen!!
200 MM

Freerk_Lautenbag schreef:Ik ben het met Henry eens.
Buiten dat vind ik het jammer dat paarden op een dergelijke manier misbruikt worden. Dat een ruiter er blessures aan over houdt vind ik niet zo'n probleem, maar het paard wordt doelbewust tot of over een limiet gejaagd en heeft daar geen zeggenschap in. En wanneer het blijvend geblesseerd is wordt het afgemaakt. Alleen daarom al zou ik hier geen foto's van willen maken. Nestfoto's mogen hier niet getoond worden, maar waarom dit dan wel?
Ik wil hier geen discussie over uitlokken, want er zullen mensen zijn die het prachtig vinden. Ik behoor niet tot die categorie en het moest even van m'n hart.

Fotosmurf schreef:Ik ga met Henry mee dat de foto's iets teveel spetters hebben dat is best jammer.
Ik ben toch wel liefhebber van actie en spetters voegen vaak wat toe maar hier niet.
@Freerk ik vind het net zorg als een mens geblesseerd raakt.
Ben het deels wel met je eens dat het sneu is als men een dier afmaakt als het blijvend geblesseerd raakt maar ik denk dat deze paarden heel goed verzorgd worden.
Denk ook niet dat we alles over een kam moeten scheren want er zijn ook dieren die een mooie oude dag gegund zijn.
Ja een voetballer kiest er zelf voor om te gaan voetballen maar hij vraagt er niet om om door een of andere dwaas invalide geschopt te worden en dat gebeurt ook heel soms.

Ik heb nog niet meegemaakt dat een voetballer die geblesseerd is geraakt en niet meer op het niveau terug kan komen wordt afgemaakt. In de tijd van de Romeinse spelen werd je gewoon opgesteld...Fotosmurf schreef:...Ja een voetballer kiest er zelf voor om te gaan voetballen maar hij vraagt er niet om om door een of andere dwaas invalide geschopt te worden en dat gebeurt ook heel soms.

Henry schreef:Ik heb nog niet meegemaakt dat een voetballer die geblesseerd is geraakt en niet meer op het niveau terug kan komen wordt afgemaakt. In de tijd van de Romeinse spelen werd je gewoon opgesteld...Fotosmurf schreef:...Ja een voetballer kiest er zelf voor om te gaan voetballen maar hij vraagt er niet om om door een of andere dwaas invalide geschopt te worden en dat gebeurt ook heel soms.
Ab59 schreef:Ik ga deze discussie even uit de weg, dit is een foto forum, opmerkingen van Henry mee eens.

Megan2057 schreef:Prachtige actiefoto Hans met zeer veel gespetter, maar wel scherp !![]()
wat mij wel ietsepiet stoort is de achtergrond maar ja

AJL schreef:....................................
Ze maken zelfs foto's van mensen die sterven van ellende (zie press photo : napalm bom in Vietnam)
Waarom dit dan niet !!!
...............................................

Frans schreef:Het is een hele hoop spektakel dat je spectaculair hebt vastgelegd.
Opmerkingen over de ethiek van fotografie vind ik persoonlijk prima passen op een fotoforum.

Henry schreef:Het is in ieder geval wel een foto die de gemoederen bezig houdt. Ik kan me wel vinden in de reactie van Freerk. Als sporters zelf besluiten om bijvoorbeeld elke dag een aantal bergen te beklimmen in de zomermaand, of de hoogste bergen te moeten willen beklimmen, dan moeten ze dat zelf weten.
Als dieren soortgelijke fratsen wordt opgelegd dan kun je vragen of dit wel op vrijwillige basis is. Ik heb ook wel eens beelden gezien van zo'n gruwelijke paardenrace in Engeland.

Frans schreef:Freek ik geloof dat je mijn statement niet goed hebt opgevat. Misschien nog eens overlezen.