Eventing IV

De sportieve foto's
Hans v Ee
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Eventing IV

Bericht Geplaatst:

Afbeelding

Afbeelding
Voor beide.
F/6.3
1/6400 sec.
ISO 800
-0.3 stap
Paard en ruiter niet gevallen!! :D
200 MM
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Eventing IV

Bericht Geplaatst:

Ik snap wat er gebeurt, maar door een overschot aan waterspetters zie je nauwelijks iets.
Omhoog Profiel Foto's
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Eventing IV

Bericht Geplaatst:

Ik ben het met Henry eens.

Buiten dat vind ik het jammer dat paarden op een dergelijke manier misbruikt worden. Dat een ruiter er blessures aan over houdt vind ik niet zo'n probleem, maar het paard wordt doelbewust tot of over een limiet gejaagd en heeft daar geen zeggenschap in. En wanneer het blijvend geblesseerd is wordt het afgemaakt. Alleen daarom al zou ik hier geen foto's van willen maken. Nestfoto's mogen hier niet getoond worden, maar waarom dit dan wel?
Ik wil hier geen discussie over uitlokken, want er zullen mensen zijn die het prachtig vinden. Ik behoor niet tot die categorie en het moest even van m'n hart.
Omhoog Profiel Website Foto's
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Freerk_Lautenbag schreef:Ik ben het met Henry eens.

Buiten dat vind ik het jammer dat paarden op een dergelijke manier misbruikt worden. Dat een ruiter er blessures aan over houdt vind ik niet zo'n probleem, maar het paard wordt doelbewust tot of over een limiet gejaagd en heeft daar geen zeggenschap in. En wanneer het blijvend geblesseerd is wordt het afgemaakt. Alleen daarom al zou ik hier geen foto's van willen maken. Nestfoto's mogen hier niet getoond worden, maar waarom dit dan wel?
Ik wil hier geen discussie over uitlokken, want er zullen mensen zijn die het prachtig vinden. Ik behoor niet tot die categorie en het moest even van m'n hart.

Dat mag. Gr. Hans.
Omhoog Profiel Foto's
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik ga met Henry mee dat de foto's iets teveel spetters hebben dat is best jammer.
Ik ben toch wel liefhebber van actie en spetters voegen vaak wat toe maar hier niet.

@Freerk ik vind het net zorg als een mens geblesseerd raakt.
Ben het deels wel met je eens dat het sneu is als men een dier afmaakt als het blijvend geblesseerd raakt maar ik denk dat deze paarden heel goed verzorgd worden.
Denk ook niet dat we alles over een kam moeten scheren want er zijn ook dieren die een mooie oude dag gegund zijn.

Ja een voetballer kiest er zelf voor om te gaan voetballen maar hij vraagt er niet om om door een of andere dwaas invalide geschopt te worden en dat gebeurt ook heel soms.
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Fotosmurf schreef:Ik ga met Henry mee dat de foto's iets teveel spetters hebben dat is best jammer.
Ik ben toch wel liefhebber van actie en spetters voegen vaak wat toe maar hier niet.

@Freerk ik vind het net zorg als een mens geblesseerd raakt.
Ben het deels wel met je eens dat het sneu is als men een dier afmaakt als het blijvend geblesseerd raakt maar ik denk dat deze paarden heel goed verzorgd worden.
Denk ook niet dat we alles over een kam moeten scheren want er zijn ook dieren die een mooie oude dag gegund zijn.

Ja een voetballer kiest er zelf voor om te gaan voetballen maar hij vraagt er niet om om door een of andere dwaas invalide geschopt te worden en dat gebeurt ook heel soms.

Ik ben het wel met je eens, maar als mens heb je een keus............: ik doe mee of niet.
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Fotosmurf schreef:...Ja een voetballer kiest er zelf voor om te gaan voetballen maar hij vraagt er niet om om door een of andere dwaas invalide geschopt te worden en dat gebeurt ook heel soms.
Ik heb nog niet meegemaakt dat een voetballer die geblesseerd is geraakt en niet meer op het niveau terug kan komen wordt afgemaakt. In de tijd van de Romeinse spelen werd je gewoon opgesteld...
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik ga deze discussie even uit de weg, dit is een foto forum, opmerkingen van Henry mee eens. :upc
Omhoog Profiel Foto's
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:
Fotosmurf schreef:...Ja een voetballer kiest er zelf voor om te gaan voetballen maar hij vraagt er niet om om door een of andere dwaas invalide geschopt te worden en dat gebeurt ook heel soms.

Ik heb nog niet meegemaakt dat een voetballer die geblesseerd is geraakt en niet meer op het niveau terug kan komen wordt afgemaakt. In de tijd van de Romeinse spelen werd je gewoon opgesteld...

Dat bedoelde ik ook niet echt Henry was meer om aan te geven dat een voetballer er niet om vraagt om invalide geschopt te worden en zoals ik eerder zei, er zijn ook paarden die een mooie oude dag gegund zijn..

Ab59 schreef:Ik ga deze discussie even uit de weg, dit is een foto forum, opmerkingen van Henry mee eens. :upc

Laten we Ab zijn voorbeeld maar volgen.
Megan2057
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Prachtige actiefoto Hans met zeer veel gespetter, maar wel scherp ! :jump

wat mij wel ietsepiet stoort is de achtergrond maar ja :(
Omhoog Profiel Foto's
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik vind het een geweldige foto, vooral f2
Ze maken zelfs foto's van mensen die sterven van ellende (zie press photo : napalm bom in Vietnam)
Waarom dit dan niet !!!
Nu ja.....als mensen graag hun hart luchten kun je ze niet tegen houden, maar op andere plaatsen is dat efficiënter
Omhoog Profiel Foto's
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Megan2057 schreef:Prachtige actiefoto Hans met zeer veel gespetter, maar wel scherp ! :jump

wat mij wel ietsepiet stoort is de achtergrond maar ja :(

Helemaal mee eens, maar bij het water zijn nu eenmaal de meeste mensen/dingen.
Omhoog Profiel Foto's
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Hartelijk dank!! voor de op en!! aanmerkingen. :D Gr. Hans.
Omhoog Profiel Foto's
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

AJL schreef:....................................
Ze maken zelfs foto's van mensen die sterven van ellende (zie press photo : napalm bom in Vietnam)
Waarom dit dan niet !!!
...............................................

Die worden gemaakt om misstanden aan de kaak te stellen..................
Frans
Lid
Lid

Eventing IV

Bericht Geplaatst:

Het is een hele hoop spektakel dat je spectaculair hebt vastgelegd.

Opmerkingen over de ethiek van fotografie vind ik persoonlijk prima passen op een fotoforum.
Omhoog Profiel Foto's
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Frans schreef:Het is een hele hoop spektakel dat je spectaculair hebt vastgelegd.

Opmerkingen over de ethiek van fotografie vind ik persoonlijk prima passen op een fotoforum.

Het fotograferen van nesten is not done op het forum hier en wel degelijk een ethische vraag. Hoe reageren we wanneer we hier stierengevechten gaan promoten, om maar eens iets te noemen. Ik hoef mijn gelijk niet te krijgen, maar ik wil er gewoon op wijzen dat er mensen anders over denken en wanneer men het niet met mij eens is vind ik dat prima. Ze mogen zelfs kwaad op me worden, ik ben niet zo bang om mijn nek uit te steken, anders te denken en kritiek te krijgen. Maar goed, dat is hier off-topic en het zal ergens anders wel eens weer terug komen.
Henry
Lid
Lid

Eventing IV

Bericht Geplaatst:

Het is in ieder geval wel een foto die de gemoederen bezig houdt. Ik kan me wel vinden in de reactie van Freerk. Als sporters zelf besluiten om bijvoorbeeld elke dag een aantal bergen te beklimmen in de zomermaand, of de hoogste bergen te moeten willen beklimmen, dan moeten ze dat zelf weten.

Als dieren soortgelijke fratsen wordt opgelegd dan kun je vragen of dit wel op vrijwillige basis is. Ik heb ook wel eens beelden gezien van zo'n gruwelijke paardenrace in Engeland.
Omhoog Profiel Foto's
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Het is in ieder geval wel een foto die de gemoederen bezig houdt. Ik kan me wel vinden in de reactie van Freerk. Als sporters zelf besluiten om bijvoorbeeld elke dag een aantal bergen te beklimmen in de zomermaand, of de hoogste bergen te moeten willen beklimmen, dan moeten ze dat zelf weten.

Als dieren soortgelijke fratsen wordt opgelegd dan kun je vragen of dit wel op vrijwillige basis is. Ik heb ook wel eens beelden gezien van zo'n gruwelijke paardenrace in Engeland.

Dat is dus precies wat ik bedoel........................... Duidelijk genoeg. Ik zeg even niks meer. Dank Henry
Frans
Lid
Lid

Eventing IV

Bericht Geplaatst:

Freek ik geloof dat je mijn statement niet goed hebt opgevat. Misschien nog eens overlezen.
Omhoog Profiel Foto's
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Frans schreef:Freek ik geloof dat je mijn statement niet goed hebt opgevat. Misschien nog eens overlezen.

Ik heb je statement heel goed begrepen en gelezen volgens mij, maar ik vond dat het misschien in dit geval bij de foto een beetje off-topic was. Wellicht moet de discussie ergens anders in het forum gevoerd worden wat zou kunnen leiden tot aangescherpte regels of juist volledige vrijheid. Aan de andere kant, het gaat natuurlijk wel over deze foto.............en in die zin is het on-topic.
Plaats reactie

Terug naar “Sport”