Danielle

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
InternEd
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Contacteer:

Danielle

Bericht Geplaatst:

Tijdens een meeting vorige week heb ik Daniëlle voor de camera gehad.
Hieronder een selectie van de gemaakte shots.

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

Exif voor alle foto's: 400iso - 75-160mm - F4.5 - 1/40s
Softbox rechts van de camera
Flitser met gobo van linksachter.
Henry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Re: Daniëlle

Bericht Geplaatst:

Leuke serie :up
Het harde licht komt van links de foto binnen en valt op haar zij- en achterkant. Heb je ook een foto waar het licht op haar gezicht komt?
Omdat de achtergrond redelijk veel aandacht vraagt vind ik van deze serie de meer close-ups de betere (rustiger) foto's.
Nynkk
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Licht is soms iets te hard vanaf de zijkant en daardoor stoor ik me ook een beetje aan de schaduw van haar haar die hierdoor op haar gezicht valt. Maar afgezien van het licht vind ik het zo met deze achtergrond erbij wel geslaagd! :D
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Is een mooie serie geworden. Goed verlicht met de softbox, en het lichte tegenlicht in het haar van de flitser geeft er iets sprankelends aan.

Belichting, verlichting en scherpte zijn voor mij allemaal top, dus daar zullen we het niet over hebben.

Foto's worden hier gemaakt door pose model, en de uitsnede. Bij de eerste foto staat ze er voor mij net iets te stijfjes bij.

De tweede is dan alweer een stuk sterker, een sterke houding, krachtig en besluitvaardig, met een goede blik, krachtig maar niet te geposeert.

Derde spreekt me ook aan, valt me op dat je hier wat aan de contrasten hebt getrokken, en valt net iets uit de toon bij de twee voorgangers, waar je juist heel natuurlijke en waarheidgetrouwe kleuren en contrasten hebt. Gezicht is hierdoor iets harder geworden, bij de tweede sprak juist net dat zachte in de contrasten me aan.

Bij de vierde ben je weer terug gegaan naar de bewerking zoals de eerste twee, en dat oogt meteen een fracite aangenamer. Mooie krachtige blik weer op de bruine ogen, hier komt het tegenlicht in het haar het meest tot uiting. Bij bewerking van de kleine versie voor het web mischien iets te verscherpt, wat je dan ook aan de linker haarzijde ziet. Maar ben er van verzekerd dat dat niet in het orgineel aanwezig zal zijn.

Bij de vijfde had ik mijn lichtopstelling zeker aangepast, nu met handen zo omhoog wordt het mooi haar van deze dame in mijn mening een weinig onderbelicht.

Bij de zwartwit versie vindt ik de flits op de rugzijde iets te hard, haar en rugzijde jas tesamen zijn net iets teveel belicht. Mooie pose, zo over de schouder heen kijkend, heeft altijd iets speels.

Flitser met gobo van linksachter.

Heb even gezocht, en kom dan op het volgende uit "Een gobo is een metalen of glazen dia die wordt geprojecteerd in de ruimte." Maar zie dat niet zo terug, neem aan dat dat iets anders is hier?
InternEd
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank voor de reacties :)

@Mendel: Juist gezien dat ik bij nr. 3 de boel wat zwaarder heb aangezet. Bij 5 had ik inderdaad beter op 't licht moeten letten.

Een gobo is een 'lichtafschermer'. In dit geval een plaatje speciaal gemaakt voor flitsers, maar je kunt 't ook zelf van karton maken. Bij studioflitsers is het vaak een kleppenset.
Deze is het bij mij: http://www.honlphoto.com/servlet/the-7/ ... ash/Detail

Ik heb dat hier gebruikt om te voorkomen dat er van links teveel licht op de achtergrond zou afstralen.
sugarman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Kijkt goed weg hoor!!

Over het algemeen vind ik ze iets te donker en te lief ten opzichte van de achtergrond over komen.

1 vind ik de uitschieter alleen een beetje zonde van haar vingersetting. Had ook iets stoerder gekund qua blik.

6 ook eentje waar je naar blijft kijken.
DandA
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooie serie. 5 springt er voor mij helemaal uit. Mooie blik en mooie crop.
Martinvh
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Lekker bezig !!! ik moet echt ook een "stroom-doosje" ( :D ) gaan halen om licht mee te nemen naar buiten !

Toppertjes uit de serie zijn voor mij #4 en #6 :up

#4 ; Lekker frontaal ! mooie grote kijkers, en erg mooi belicht !
#6 ; tja,.. z/w he :D,... nee gekkigheid,.. mooie pose ook hier én ook hier mooi gebruik gemaakt van licht.
InternEd
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank voor de reacties :)

@sugarman: Ja, achteraf had ik inderdaad beter iets meer licht op het model en iets minder op de achtergrond kunnen hebben.

@Martinvh: 'gewoon' een reportageflitser hoor ;)
Martinvh
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

InternEd schreef:Dank voor de reacties :)

@sugarman: Ja, achteraf had ik inderdaad beter iets meer licht op het model en iets minder op de achtergrond kunnen hebben.

@Martinvh: 'gewoon' een reportageflitser hoor ;)

Ik zag 't idd in je eerdere post ;)
Maar ik wil buiten spelen met m'n beauty-dish :D
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”