Frans

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Frans
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Frans

Bericht Geplaatst:

Iemand hier naar de overzichtstentoonstelling geweest "Dialogues with Nature" van Frans Lanting in het Fotomuseum in Rotterdam?

Was zelf lichtelijk ontgoocheld.
De kijkafstand tot de foto's was in veel gevallen veel te klein waardoor je naar te onscherpe en ruizige beelden stond te kijken.
Het licht op de foto's was ook lang niet overal ideaal en zorgd hier en daar voor nare reflecties.
Was ook wel verbaasd over de postprocessing van een aantal foto's.
Soms nare kleurzwemen en aparte kleuren.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Re: Frans

Bericht Geplaatst:

Ben zelf niet geweest, wel heb ik toen De Trap bij het CS stond zijn werk zien hangen op het Kruisplein, tegenover het station. Dat was goed verzorgd, maar niet optimaal zoals je dat ook niet kunt verwachten op een buitenlokatie. Ik hoorde van een clubgenoot die onlangs is geweest exact hetzelfde commentaar als van jou. Maar die is altijd al kritisch op Frans Lanting ("laat alle voorbereiding door een team doen, soms maandenlang, en komt dan zelf even op het knopje drukken" ...). Maar ik denk nu dus dat jullie gelijk hebben - teleurstellend.
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Ik ben er niet geweest, Frans.....ga eigenlijk nooit naar tentoonstellingen. :blush ;)
Paula Loonen
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Frans

Bericht Geplaatst:

Ik ben er ook niet geweest. Wat jammer wanneer er zoveel mis gaat eigenlijk want het werk van hem komt zo heerlijk over wanneer ik het online bekijk. Zo kleurrijk, warm.
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Gisteren ook naar het Fotomuseum in Rotterdam geweest. Inmiddels zijn er nieuwe tentoonstellingen. Ik kan iedereen aanraden om toch weer die kant op te gaan, want er hangt nu geweldig werk. Vooral Jozef Koudelka makte veel indruk op mij, maar ook Ata Kando is interessant. Als bonus nog wat kleurenfoto's van Ed van der Elsken (die overigens even getrouwd is geweest met Ata Kando) maar dat is van beperkte omvang.
Frans
Lid
Lid

Frans

Bericht Geplaatst:

Kato Kando vond ik ook een mooie tentoonstelling.
Koudelka opende in de loop van de avond van ons bezoek aan het fotomuseum.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”