Mooi plaatje, maar ik sluit me aan bij Fotosmurf over de scherpte. Ook een dromerig plaatje behoort gewoon goed scherp te zijn. Misschien dat nog ietsje verscherpen hier de oplossing is. Moet je trouwens altijd doen na het verkleinen van je foto. De compositie had van mij iets anders gemogen. Ogen precies in het horizontale midden van de foto spreekt mij minder aan.
Vind het een mooi model met een mooie blik en inderdaad fraaie ogen. scherptediepte is door de combinatie van diafragma-opening en vergrotingsmaatstaf best klein. Elke voor-achterwaartse beweging na het focussen kan dan funest zijn.
Haar geverfd? Anders lijkt er een koele zweem over te zitten.
Daar is ook helemaal niks mis mee. De vraag over het waarom, heb je beantwoord. Ik wens je vriendin veel sterkte in haar strijd tegen de ziekte en hoop dat het ze het overwint.
Geef je in overweging om bij foto's die voor je zelf een grote emotionele waarde hebben dat vooraf te vermelden. Bij dat soort foto's gaat het niet om de technische aspecten. Je bespaart je zelf kritiek waar je niks mee kunt en zet de kijker op het juiste been.
Mooi beeld met een expressie die a la dromerig aanspreekt. De al benoemde onscherpte zou je tot onderdeel kunnen maken en deze nog vermeerderen en meer softing waardoor je de dromerige sfeer nog verder opvoert. niet meer dan een idee??! Gr. Gerard
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties op deze toch wel speciale foto.
Eens de zwaarste strijd achter de rug is gaan we samen een portretreeks proberen maken. Maar nu eerst aansterken en wachten tot de haar op een mooie lengte is.