Joop, ook jij bedankt voor je reactie! Henry, het blauwe zie ik niet... ik zal het eens nagaan met een pipet. Wat ik wel zie is dat het overgaat van redelijk wit tot grijzig naar boven toe. Opname is gemaakt met als ondergrond een wit salontafeltje met een glas er bovenop. Dat gaf me een een zachte spiegeling tov de bloem. Heb ook de opname ingeflitst.
Henry, heb nog eens gecontroleerd in LR... als ik de schuif van het blauw open zet wordt de bovenkant blauw. Dus ga ik je gelijk geven ivm het kleurverloop Verdorie... je kijkt echt wel met argusogen naar mijn opnames
Met name de witte linkerkant (afkomstig van je flits) trekt de aandacht wat weg van de bloem. Wat ik al eerder heb gezegd: de scherpte en de weerspiegeling vind ik mooi, evenals de pasteltint in je achtergrond.
volgens mijn inziens Ik vermoed dat je hem zo niet gefotografeerd maar zelf gespiegeld steeltje ziet er daardoor raar uit .kleuren spreken mij wel aan.
Wim, Je mag de ondergrond niet vergelijken met een gewone spiegel. Het is een glas met eronder een witte meubelplaat. Ook zal de ovale donkerdere plek schaduw zijn van de bloem.