Op een strooitje bijten

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Ron62
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Op een strooitje bijten

Bericht Geplaatst:

Zondag met Joop naar Blijdorp geweest. :)
Had een lens te leen van een maat van me, de Sony 70-400mm f/4.0-5.6 G SSM II.
Dat zoomen is ook weer even wennen, moest er echt aan denken dat ik in en uit kon zoomen en dat zoomen is juist soms reuze handig. :DD
Ben er nog niet uit of het qua kwaliteit kan tippen aan de 200mm prime, de lichtomstandigheden waren niet echt makkelijk vandaag.....veel zon, maar doordat de zon vrij laag staat ook veel schaduw en in de schaduw gingen de sluitertijden echt hard omlaag.
Heb zelf het idee dat ie met het diafragma vol open toch beelden aflevert die wat "wolliger" zijn dan ik gewend ben.
Zit zelf al een poosje te twijfelen of ik deze lens zelf aan zal schaffen, maar ben daar nu eigenlijk nog steeds niet uit, 2e hands staan ze zo goed als niet niet te koop[alleen de versie 1] en nieuw kost ie eigenlijk €2499,- bij de meeste zaken, maar heb 'm bij Rhinocamera gezien voor €1799,- en vind dat eigenlijk nog een fors bedrag.

Hier 2 foto's waarvan de 1e gemaakt is op F/7.1 en de 2e op F/10:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Tony
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Op een strooitje bijten

Bericht Geplaatst:

twee hele mooie opname's :good2
Henry
Lid
Lid

Op een strooitje bijten

Bericht Geplaatst:

Op f/7.1 en f/10 doen de meeste lenzen het gewoon uitstekend. Deze zoomlens is getuige de twee foto's daar geen uitzondering op.
De vraag die jezelf ook al hebt gesteld, is hoe de lens werkt bij volledig geopend diafragma. Ik denk dat deze lens niet scherper zal zijn dan je vaste 200mm.
Ook wil een zoomlens op bepaalde brandpuntsafstanden ook wel eens minder functioneren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de langste brandpuntsafstand. Ikzelf verwacht dat bij deze lens niet. Van een lens van €2000+ mag je immers wel enige kwaliteit verwachten.
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

De eerste de beste Ron, fraaie plaat. Gr. Hans.
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Voor mij ook de 1e Ron.

Fraaie scherpte en denk dat de lens je wel bevalt, als je de zoom maar gebruikt he. :D
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. :chapeau

Henry, ik heb de lens nog hier en morgen een vrije dag.....ga ik gewoon nog even verder testen. ;)
Ron62
Moderator

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Ook wil een zoomlens op bepaalde brandpuntsafstanden ook wel eens minder functioneren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de langste brandpuntsafstand. Ikzelf verwacht dat bij deze lens niet. Van een lens van €2000+ mag je immers wel enige kwaliteit verwachten.
Henry, op 400mm of 350mm maakt qua scherpte niet uit volgens mij.
Ben helaas gisteren toch niet meer op pad geweest met de lens.....zit ziek thuis. :(
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”