Roze tulp

Bloemen, planten e.d.
Plaats reactie
Anniek
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Roze tulp

Bericht Geplaatst:

Ben er zelf wel tevreden over, hoewel ik zelf wel moest wennen aan de compositie.
Ook is die vrij kleurrijk, maar daar mogen jullie je mening over geven.
Tips en commentaar zijn natuurlijk van harte welkom, probeer nog steeds stapjes vooruit te zetten. Helaas ben ik vrij druk met mijn examens bezig, maar wat met de foto's spelen is een goede afleiding.

Afbeelding
momentum60
Lid
Lid
Geslacht: Man

Re: Roze tulp

Bericht Geplaatst:

Denk dat deze tulp heel goed tot zijn recht zou komen met een donkerder achtergrond...
Scherpte ben ik niet helemaal zeker van....
Vioto
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

ik vind deze foto niet scherp.
kijkt hierdoor niet lekker weg. sorry...
André
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Exif gegevens:
Exposure Time = 1/2500" had ook lager gekund
F Number = F8
Exposure Program = Not defined
ISO Speed Ratings = 1600 Waarom 1600
Metering Mode = Pattern
Focal Length = 70mm

Ik denk dat hier ergens de oorzaak ligt van de niet aanwezige scherpte
Eus
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Niet scherp inderdaad, en de bladrandjes zijn uitgebeten.
Ik hou persoonlijk wel van deze felle kleuren.
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Oei, dat licht is wel heel erg fel...
Anniek
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties!

Zelf ben ik er helaas nog niet aan te gekomen om mijn camera helemaal uit te pluizen, wat ik erg jammer vind.
Vandaar dat ik de meeste foto's op goed geluk op de automatische stand schiet, en dus eigenlijk helemaal niet aan de instellingen kom...
Zoveel verstand heb ik er helaas nog niet van, maar dat komt hopelijk wel na mijn examens dat ik alle boekjes uit kan pluizen en écht aan de gang kan.
Maar voor mezelf is het wel goed dat ik zo af en toe wat foto's blijf plaatsen, om het zelf ook in te zien.
Ik heb namelijk regelmatig (voor de hoeveelheid foto's dat ik hier nu op heb gezet) dat de foto voor mijn gevoel best redelijk is, en dat mn omgeving erg enthousiast over de foto is. En dat ik hem op het forum zet en er in 1x heel anders naar kijk.. En dan ook mn vermoeden wordt bevestigd door wat de ervaren photodrome-ers/fotografen er van vinden.

Via welke site uploaden jullie je foto's? Ik deed het eerst via imageshack.us en nu via photobucket.com.. maar op de 1 of andere manier vind ik toch dat ze wat minder uitkomen...
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Foto's uploaden doet niks af aan de kwaliteit, mits de site de foto's niet voor je resized, en photobucket doet dat hier niet.

Over de scherpte, gezien de EXIF die je er bij plaatste, moet het orgineel wel scherp zijn, je moet echter wel als je je foto's verkleind voor het web, altijd iets naverscherpen in photoshop.

Belichting is inderdaad iets aan de felle kant, je zou een kunnen gaan fotograferen op de AV of TV stand. Dan stel jij het diafragma of de sluitertijd in, de camera doet dan de bijbehorende andere instelling van respectievelijk sluitertijd of diafragma. In dit soort situaties, met een klein deel fel wit, kan je dan je belichting onderbelichten waardoor het kleine deel wit niet wordt overbelicht.

Leesvoer
Plaats reactie

Terug naar “Flora”