.....belichting ziet er netjes uit!!
Dat is een compositie keuze.Erik Symoens schreef:Vraag me af waarom je zoveel lege ruimte links hebt..........belichting ziet er netjes uit!!

De achtergrond was precies één stop meer dan het hoofdlicht en de afstand was ongeveer een meter tot de achtergrond.Henry schreef:Licht op je achtergrond lijkt over te stralen naar je model. Iets meer afstand tot de achtergrond had denk ik een nog mooier resultaat opgeleverd.

Peter de Jong schreef:De achtergrond was precies één stop meer dan het hoofdlicht en de afstand was ongeveer een meter tot de achtergrond.Henry schreef:Licht op je achtergrond lijkt over te stralen naar je model. Iets meer afstand tot de achtergrond had denk ik een nog mooier resultaat opgeleverd.
Ik snap in ieder geval wat je bedoelt.
) om een witte achtergrond meer stops te geven dan je model ( een witte achtergrond wordt wit als je deze de ( met opvallend lichtmeter) gemeten waarde geeft en niet meer. (Enough is enough)
Ik zet het bewust een stop hoger omdat ik die overstraling juist wat opzoek. Niet te veel natuurlijk maar net wel te zien. (ja ik meet opvallend licht met een lichtmeter)ppp schreef:Peter de Jong schreef:De achtergrond was precies één stop meer dan het hoofdlicht en de afstand was ongeveer een meter tot de achtergrond.Henry schreef:Licht op je achtergrond lijkt over te stralen naar je model. Iets meer afstand tot de achtergrond had denk ik een nog mooier resultaat opgeleverd.
Ik snap in ieder geval wat je bedoelt.
Veel mensen maken de vergissing ( weet niet of dat ook voor jou geldt hoor) om een witte achtergrond meer stops te geven dan je model ( een witte achtergrond wordt wit als je deze de ( met opvallend lichtmeter) gemeten waarde geeft en niet meer. (Enough is enough)

Daniel Doyen schreef:Als ik mag, ga ik er nog aan toevoegen dat de afstand van je model tot achtergrond van 1 meter echt te weinig is.
Mijn minimum afstand voor een witte achtergrond zonder overstraling ligt op minimum 2 meter...en 3 is zelfs beter![]()
DD.