Lekkere rustige achtergrond. Dat kijkt lekker weg. Zou het niet een idee zijn om een volle bloem met alle pluisjes te hebben en dan te blazen als je de foto maakt. Dan wordt het beeld misschien iets dynamischer. Verder was het misschien iets sterker als het zaadje wat wegvliegt iets meer naar links in het beeld vloog zodat het meer overkomt. (even foto 1 als voorbeeld)
@ Vin; je beschrijft precies dat wat ik graag had willen doen/van plan was, maar dit bleek knap lastig zo in mijn eentje. Dus, ik denk dat ik daar assistentie voor moet gaan zoeken.
In deze heb ik er bewust voor gekozen niet de gehele bloem te fotograferen, omdat dat toch het bekende plaatje op zou leveren, en t nu net iets anders is
De eerste heeft de mooiste compositie, en het mooiste moment van het weg vallen van het zaadje, maar mis de fijnere scherptediepte en scherpte van de tweede.
Van de bovenste foto vind ik dat pluisje linksonder erg mooi, die op het punt staat te vallen. Je zou deze foto's ook kunnen bijsnijden tot een vierkant, dan zou de comp denk ik nog sterker uitkomen.
@ Storm, ik heb de bovenste laten afdrukken, en dan ziet het er niet verkeerd uit (scherpte,dof) als ik het zelf zeg . Misschien met het uploaden iets niet goed gegaan ofzo. @ Marnix, ik heb hier bewust niet voor gekozen. Omdat ik persoonlijk het lege vlak meer vond toevoegen, maar bedankt voor je idee!