De koning achter glas

Behalve vogels en insecten
Plaats reactie
Brammeke
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

De koning achter glas

Bericht Geplaatst:

Ooit gemaakt in de Beekse Bergen, achter glas. Vind hem persoonlijk wel aardig gelukt, zeker omdat al dat glas meestal heel vettig is en weerspiegeld, en het voor mijn gevoel hier nogal meevalt ;)

Afbeelding
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Contacteer:

Re: De koning achter glas

Bericht Geplaatst:

Compositie is goed, maar de technische uitwerking niet. Gelukkig kan je daar heel eenvoudig iets aan doen: ga met de Niveaus (Levels) aan de slag en verscherp de foto iets. Je zult zien dat ie dan van het scherm afknalt. Nu is het een doffe, futloze foto. Succes.
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Echt knallen zal ie niet. ;)

Je hebt hier het vrij harde licht tegen, waardoor de kant van de Leeuw waar we naar kijken eigenlijk te donker is.
De puntjes die mij hier als eerste opvielen waren onderwerp te donker, foto wat te geel en missende scherpte.
Ook is je standpunt vrij hoog, dus volgende keer in ieder geval even door de knieën als dat mogelijk is.
Ik heb even gekeken in PS of er nog wat meer uit te halen valt, maar tot een echt bevredigend resultaat kwam ik niet.....na flink aan de schuifjes getrokken te hebben werd het wel iets beter.
Als je wilt dan wil ik het resultaat hier wel neer zetten.
Freerk_Lautenbag
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik kwam tot dit resultaat. Zou wellicht nog wel beter kunnen, maar ik vind het een verbetering t.o.v. het origineel. Wanneer je niet wil dat ik een foto van je bewerk moet je het maar zeggen, hij is zo weer weg!

Afbeelding
Henry
Lid
Lid

De koning achter glas

Bericht Geplaatst:

Tja... door glas fotograferen is altijd lastig, maar om gewoon maar "in de kooi" te stappen, dat is iets wat bijna niemand zal doen.
Brammeke
Lid
Lid

De koning achter glas

Bericht Geplaatst:

Ik vind het helemaal niet erg hoor, dat jullie de foto's digitaal verbeteren, kan ik alleen maar van leren om het een volgende keer beter te doen :)
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”