Michaela

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Michaela

Bericht Geplaatst:

Afbeelding

Eentje uit een serietje papier-negatief met de Cambo TC 5x7inch. In januari gaan we weer verder met de workshops papier-negatief, in deze feestmaand enkel wat shootjes kleur (digitaal) en dan probeer ik natuurlijk aan het slot een halfuurtje te reserveren voor zwart/wit met de Cambo...
Bedankt voor het kijken, Henk
xafke
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Michaela

Bericht Geplaatst:

Nice work Henk!
Henry
Lid
Lid

Michaela

Bericht Geplaatst:

Standpunt heeft een "beetje vreemd effect" opgeleverd aan d'r armen.
Foto is wel goed scherp waar het scherp moet zijn.
Henk47
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Standpunt heeft een "beetje vreemd effect" opgeleverd aan d'r armen.
Foto is wel goed scherp waar het scherp moet zijn.

Vertel, nou word ik nieuwsgierig...
(De Petzvallens loopt altijd weg naar de hoeken, met een swirl effect als er veel details in het onscherpe gebied zitten. Dat is hier overigens niet het geval. Op haar rechterarm zit een tattoo, misschien dat je dat bedoelt?)
Henry
Lid
Lid

Michaela

Bericht Geplaatst:

De lens lijkt zoiets als groothoekvervorming aan de foto toe te voegen. Of dit werkelijk zo is, weet ik niet, maar het gevoel komt wel bij me boven. Haar armen en lichaam lijken te smal voor haar hoofd. Dit kan wellicht ook komen doordat d’r haren best wel heel breed vallen en d’r lichaam snel in de onscherpte valt. De aanwezigheid van haar tattoo heeft misschien ook invloed op die suggestie.
Henk47
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:De lens lijkt zoiets als groothoekvervorming aan de foto toe te voegen. Of dit werkelijk zo is, weet ik niet, maar het gevoel komt wel bij me boven. Haar armen en lichaam lijken te smal voor haar hoofd. Dit kan wellicht ook komen doordat d’r haren best wel heel breed vallen en d’r lichaam snel in de onscherpte valt. De aanwezigheid van haar tattoo heeft misschien ook invloed op die suggestie.

Dank je voor de reactie Henry. Het is denk ik geen vervorming, het meisje is ontzettend slank/smal, dit is echt de werkelijkheid. Kijk anders even op mijn pbase daar staan er meer van de laatste serie. groeten Henk
Henry
Lid
Lid

Michaela

Bericht Geplaatst:

Henk, ik heb op je Pbase gekeken en daar de overige foto’s gevonden. Deze dame is wel erg slank (mager). Zie je niet vaak.
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Michaela

Bericht Geplaatst:

Bewerking spreekt me eerlijk gezegd niet zo aan en vind ik ook niet passen bij haar lach.
Ik vind het wat sombere en duistere bewerking die mijns inziens prima past bij een verdrietige foto o.i.d. :)
Henk47
Lid
Lid

Re: Michaela

Bericht Geplaatst:

Gotchas schreef:Bewerking spreekt me eerlijk gezegd niet zo aan en vind ik ook niet passen bij haar lach.
Ik vind het wat sombere en duistere bewerking die mijns inziens prima past bij een verdrietige foto o.i.d. :)

Tsja, maar dan kun je ook 90 van de 100 collodionfoto's de vuilbak in deponeren. De bewerking komt neer op het toevoegen van toning en het wegwerken van wat vuiltjes, de rest is afkomstig van het papier-negatief proces in combinatie met een Petzval lens. Zou je dan alleen 'droevige' foto's mogen maken op deze wijze? Anderzijds... vroeger zagen we nooit lachende mensen op de fotografische plaat, maar dat had te maken met een andere moraal én het feit dat mensen een aantal secondes stil moesten zitten...
Thanks voor de reactie, en groeten Henk
Henk47
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Henk, ik heb op je Pbase gekeken en daar de overige foto’s gevonden. Deze dame is wel erg slank (mager). Zie je niet vaak.

Klopt. Dat zit in haar aard, tijdens de fotosessie heeft ze mijn hele koekvoorraad in de studio verorberd maar dat heeft bij haar geen effect. Sommige ladies zouden er jaloers op zijn...
groets Henk
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”