De rivier

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
DE2_186
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

De rivier

Bericht Geplaatst:

Foto 1
Afbeelding
ƒ/10.0
67.0 mm
1/60
ISO: 200

Foto 2
Afbeelding
ƒ/5.6
50.0 mm
1/640
ISO: 100

Foto 3
Afbeelding
ƒ/5.6
70.0 mm
1/200

Foto 4
Afbeelding
ƒ/3.2
35.0 mm
1/80

Foto 5
Afbeelding
ƒ/3.2
35.0 mm
1/60

Foto 6
Afbeelding
ƒ/2.8
35.0 mm
0.4
Ron62
Lid
Lid

Re: De rivier

Bericht Geplaatst:

Leuk gedaan zo, de overgang van het gouwe naar het blauwe uurtje. :upc
petervaneekelen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Leuke serie, waarbij ik het gevoel heb dat er meer inzit. De positionering van de boei kan slimmer worden gekozen waardoor dat de eyecatcher wordt van de serie, en de rivier en avondkleuren het geheel vervolmaken. F1 begint goed, maar dat laat je daarna los. F6 is een mooie variatie, maar een stapje naar links (of drie stapjes naar rechts) was daar weer beter geweest. Als je me kunt volgen :dk
DE2_186
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

petervaneekelen schreef:Leuke serie, waarbij ik het gevoel heb dat er meer inzit. De positionering van de boei kan slimmer worden gekozen waardoor dat de eyecatcher wordt van de serie, en de rivier en avondkleuren het geheel vervolmaken. F1 begint goed, maar dat laat je daarna los. F6 is een mooie variatie, maar een stapje naar links (of drie stapjes naar rechts) was daar weer beter geweest. Als je me kunt volgen :dk

Wat ik er nog van weet - want deze zijn even blijven liggen ;) - wilde ik dat de boei en zijn spiegeling beide zoveel mogelijk in het watervlak waren (beetje een worsteling), en dan ook nog een randje oever op de voorgrond, en dan had ik nog wensen t.a.v. het bomenrijtje aan de overkant...... en dat samen zorgde er in die situatie voor dat de boei op de links-rechts-as niet kon waar je hem zou willen. Ik kreeg niet alles samen zoals ik het gehad zou willen hebben, anders was het een serie van 3 foto's geweest. Ik kan je dus he-le-maal volgen. :D
Bij F6 zie je ook dat een stapje naar links geen optie was aan dat er aan de linkerkant nu al en reepje af moet. Bij f/2.8 + beeldstabilisatie heb ik geen opties meer om te zoomen.

Al durf ik niet 100% zeker te zeggen dat er niet meer in zat. Het zijn gewoon vakantiekiekjes waarbij ik af en toe mij heb onttrokken aan het gezelschap en de borrelhapjes om even een kiekje te nemen, vragen als "waar bleef je nou" en het mislopen van m'n favoriete olijven op de koop toe nemend.
Henry
Lid
Lid

De rivier

Bericht Geplaatst:

Ik zie inderdaad de worsteling die je zelf zo duidelijk omschrijft. Dat is denk ik ook het probleem met je foto's. Gewoon een duidelijke keuze maken. Als al je wensen kunnen worden meegenomen, dan is dat prachtig, maar de ideale situatie vaker niet dan wel voor.

De kleuren van nrs 3 en 4 spreken mij het meest aan.

Nu nog even een keuze maken voor een goede compositie.
DE2_186
Lid
Lid

De rivier

Bericht Geplaatst:

Kiezen, en meer prioriteit toekennen aan de goede plaatsing van de eyecatcher dus. Dat neem ik mee!
Matthijs
Lid
Lid

De rivier

Bericht Geplaatst:

Je had wel prachtige momenten waarin veel kleur zat, dat heb je goed en natuurlijk vast weten te leggen!
DE2_186
Lid
Lid

De rivier

Bericht Geplaatst:

@Matthijs: dank je wel! :)
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”