proberen. Graag feedback en tips.
Foto1

Het lukte eerst niet maar nu wel volgens mij.Wim schreef:Foto's zijn te klein aub groter plaatsen. Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.
AJL schreef:Ge kunt goed zien dat een foto met een blauwe lucht als achtergrond veel rustiger is als een foto met bomen in de achtergrond
De meeste zijn gemaakt met 1/ 640DE2_186 schreef:
Beelden komen op mij niet extreem soft, maar ook niet superscherp over. Je hebt zo te zien een korte sluitertijd, maar die moet misschien nog korter.
Focus staat op focustracking met lock on AF Ik stel voordat de foto wordt scherp op een punt waar ik de sprong verwacht.aantal. scherpstelpunten 11.DE2_186 schreef:of er is een andere oorzaak dat het niet nog scherper is. Mag ik vragen hoe jij het focussen doet bij deze foto's?

De fotos hebben een klein diafragma. Zal ook eens groter proberen.ArtenCo schreef:Achtergrond is veel te druk, misschien een lager standpunt zoeken en dan iets omhoog fotograferen zodat je de bomen kwijt bent. Of en mss heb je dat wel gedaan, om het onderwerp heen lopen en dan een goed standpunt uitzoeken. Nu storen alle achtergronden die er te zien zijn.
Laag standpunt had.ik gekozen..
Ik
Lijkt me heel lastig om vooraf een scherpte-punt te bepalen. Je weet nooit of ze daar dan ook echt gaan springen. Kun je niet focus tracking on gebruiken? Dan kun je ze volgen met de camera, blijven ze scherp en kun je afdrukken.
Ga ik proberen goeie tip
Zou ook eens kijken naar het diafragma welke je hebt gekozen. Voor sport ga ik meestal voor 2,8 of desnoods F4.... alle andere keuze van diafragma laat ik links liggen.
janjan33 schreef:De meeste zijn gemaakt met 1/ 640DE2_186 schreef:
Beelden komen op mij niet extreem soft, maar ook niet superscherp over. Je hebt zo te zien een korte sluitertijd, maar die moet misschien nog korter.
Vantevoren scherpstellen lijkt me heel erg lastig - zo niet onmogelijk - bij dit soort foto's.janjan33 schreef:DE2_186 schreef: Of er is een andere oorzaak dat het niet nog scherper is. Mag ik vragen hoe jij het focussen doet bij deze foto's?
Focus staat op focustracking met lock on AF Ik stel voordat de foto wordt scherp op een punt waar ik de sprong verwacht.aantal. scherpstelpunten 11.
Ja ik had een laag standpunt maar zal wat meer door de knietjes gaan...ArtenCo schreef:Laagstandpunt ingenomen, weet je dat zeker? Als ik kijk naar de opnames dan komt het op mij over dat de fotograaf op gelijke hoogte staat als de springende jongens.....

Ik heb bij wat ik fotografeer nooit behoefte gezien om korter te gaan dan 1/800 of 1/1000 sec. Ik fotografeer graag treinen, op punten waar die 80 of 100 km/u gaan, soms ook direct langs het perron. Verder trampoline-springende of schommelende personen. Maar er zijn veel meer factoren in het geding dan alleen de snelheid van je onderwerp. Ook de afstand tot het bewegende onderwerp en de hoek waarin het beweegt doen er toe. En bij springen of schommelen heb je ook dode punten. Daarom lukt het mij niet om een vergelijking te maken tussen de bewegende onderwerpen die ik fotografeer en die jij fotografeert.janjan33 schreef:
Fotosmurf
Jij.gebruikt dus een veel kortere sluiter dan de_186
Ik geloof meteen dat dit een goede tip is wat betreft belichten. Alleen maakt belichting focussen niet overbodig.Daniel Doyen schreef:DE2_186 geeft je hier een pak theoretische uitleg... misschien ben je er iets mee ?
Maar de enige mogelijkheid om dit soort foto's ( goed ! ) te lukken is " High Speed Sync Flash![]()