Een portretfoto hoeft niet perse een glamourbewerking te ondergaan om mooi te zijn. Je bewijst hier dat een normale foto ook heel mooi kan zijn.
@ Henry : ik denk nu dat het voor jou toch echt tijd word dat je je portret kennis een heel klein beetje opkrikt !
Met deze ( vleiende ! ) comment doe je natuurlijk plezier aan Ahum

maar gaat hij er mee op vooruit
gaan in een volgende foto shoot ?... ik denk van niet !
In het gezicht van het kind heb je zoveel lelijke (zelfs onnatuurlijke ) kleuren, dat dit het mooie modeletje geen eer aandoet;
Ik zie blauw, grijs, magenta, roze... enz.
Een "glamour bewerking" hoeft hier natuurlijk niet, ( al ben ik zelf niet zeker of Henry juist weet waarover dit gaat..)
Maar een klein beetje (5 min) postproductie had hier wonderen gedaan voor dit schattig model
Ik ben er ook van overtuigt dat het licht hier absoluut niet optimaal staat voor een klein kind.
Een betere lichtopstelling had reeds veel van die kleur problemen opgelost .
Ahum lijkt hier een soort " beauty dish " te gebruiken,...dit is volgens mij een grote vuiligheid voor een kind portret.
Ikzelf gebruik die dish nog alleen als haarlicht of achtergrond licht, of als commando van andere flitsen.
Wie de naam "beauty dish" heeft uitgevonden, weet ik niet maar voor mij werkt dat alles behalve beauty

Ten slotte meld ik nog aan Ahum, dat "een normale foto maken" absoluut kan en mag,
maar dan moet je toch bekomen dat je model er minstens even goed uitkomt als in het echt, en indien mogelijk zelfs beter , (en niet omgekeerd) want dit is wat eigenlijk ALLE modellen ter wereld verwachten van een "fotograaf".
Hopelijk zijn julie iets met mijn reactie, want ik bedoel het technisch allemaal goed, ik hoef niemand te vleien, ik bied hulp, of ik probeer ten minste
In mijn "kids" topic zal ik nog wat verdere technische uitleg geven ook...
DD.