Ron62 schreef:Ik volg hier zowel Maarten als Henry.....ben ook benieuwd naar de foto met een andere achtergrond.

ArtenCo schreef:Hmmm, ik heb een andere mening. Ik vind het licht op haar gezicht nogal uitgebeten. Over de achtergrond, heb je er weleens aangedacht om een licht/flitser te zetten op de achtergrond? Het model komt er dan eens los van, wat mijn inziens de foto ten goede komt.

Het pigment op haar rechtse wang = 247/236/221

AJL schreef:ArtenCo schreef:Hmmm, ik heb een andere mening. Ik vind het licht op haar gezicht nogal uitgebeten. Over de achtergrond, heb je er weleens aangedacht om een licht/flitser te zetten op de achtergrond? Het model komt er dan eens los van, wat mijn inziens de foto ten goede komt.
Het pigment op haar rechtse wang = 247/236/221........dat is dus helemaal niet uitgebeten

Danny081 schreef:Ik wil graag even inhaken op het wetenschappelijk bewijs. Dat kan inderdaad het geval zijn maar dan nog kan het visueel anders uit pakken. De kleur die gemeten is is dan misschien perfect. De kleur ernaast ook. Maar tezamen kan het dan nog niet goed overkomen. Je hebt van die blokjes die naast elkaar geplaatst worden met exact dezelfde grijze kleur. Beide zijn allebei exact hetzelfde grijs in cijfers, toch lijkt de ene totaal zwart vanwege de plaatsing die een illusie creëert.
Dat daar gelaten vind ik deze foto wel degelijk geslaagd. Zelf houd ik wel van dit soort contrasten. Ik vind het alleen jammer dat de schaduw van de neus in de schaduw van de wang overloopt.