Daar waar ik behoorlijk enthousiast was bij het zien van [url=http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=97339]je vorige foto[/url], daar ben ik het wat minder bij het zien van deze foto. Het licht spreekt mij hier wat minder aan. Als je beide foto's naast elkaar houdt, zie je wat ik bedoel.
Ja, bij je vorige foto met dit model met een iets korter jurkje is het niet storend dat de voeten er niet op staan maar hier wel vind ik. Ik vind ook het zijlicht iets te fel.
Heb nu een paar foto's van je gezien en net als anderen vind ook ik je belichting niet echt lekker.
Kan zo even niet inschatten hoe de omgeving is waarin je fotografeert maar volgens mij is dat niet al te groot. Dat is niet echt makkelijk maar wel te overkomen.
Mijn tips:
Probeer je verlichting wat hoger te zetten. Daardoor moet je ze misschien wat schuin naar beneden richten maar daardoor valt er net wat meer licht op de bovenkant van je model vergeleken met de onderkant. Ook de schaduwpartijen zullen dan iets natuurlijker ogen.
Volgens mij gebruik je wel vrij lange (en in dit geval waarschijnlijk omdat ze gedraaid zijn hoge) softboxen die vrij egaal licht uitstralen. Je zou de onderste helft ook wat kunnen dempen met bijvoorbeeld bakpapier. Kost niet veel en werkt best aardig om de onderste helft even net van het scherpe licht af te halen/.