xafke schreef:
......
Nu zou ik graag eens een foto zien van die lens op je body Henk.
Ben benieuwd hoe je dat aangepakt hebt. Ik kan me niet voorstellen dat die lens een moderne vatting heeft

Heb ik al eens gepubliceerd, maar weet niet meer waar. Op deze foto de E.Suter Petzvallens, met ducktape gezet op de balg. Die balg van Canon heeft normaal aan de 'achterzijde' de vatting voor de oudere Canons. Ik heb van een goedkoop balgje de nieuwe vatting overgezet.
De Suter heeft een vrij grote afstand tussen camera en lens, waardoor veel speelruimte voor scherpstellen.
Het nieuwe objectiefje (Petzval pour Lanterne) moet echt dicht tegen de body aan, de balg is daarvoor eigenlijk te dik... Kan daarmee scherpstellen tot ongeveer 1,2 meter, dichterbij krijg ik het objectiefje niet bij de body.
Mijn mooie Hermagis Petzval is helaas te fors voor deze balg, past helemaal niet.
.

.
toevoeg... Nu ik de foto nog eens goed bekijk, is dit het goedkope balgje. Daar heb ik dus voor- en achterzijde (bajonet) van gesloopt en op een betere Canon autobalg gezet. En ik vraag me nu ineens af of dit balgje 'dunner' is dan die ik nu gebruik, en dus wellicht geschikt voor het nieuwe objectiefje...