Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb er voor Wendy iets lichtere versies bij gezet.....door het nog lichter maken zou het wit overbelicht worden, maar door eerst het wit wat terug te halen en daarna de hele foto nog wat lichter te maken is het toch redelijk gelukt.
@Frans, ik heb hier inderdaad wat meer werk in moeten steken om de foto's toonbaar te maken, want in de donkere achtergronden die ik best wel knap opgelicht heb, kwam toen natuurlijk ruis tevoorschijn.
Heb dus de vogels geselecteerd en heel weinig verscherpt en daarna de selectie omgekeerd en de achtergrond ontruist.
Doordat er dan een duidelijk verschil in scherpte ontstaat tussen achtergrond en onderwerp kan Neat-Image er goed mee overweg en die haalt dan de laatste ruis uit de achtergrond.
Ruis heb je dus wel, vooral als je de foto's lichter gaat maken, maar wat mij opviel en het grote verschil is tussen m'n eigen camera en deze is dat er best wel knap wat detail zichtbaar blijft in de scherpe delen van de foto.....als ik met mijn camera te hoog in de ISO ga dan verlies ik ook heel snel detail in de scherpe delen.
Voor de rest heb ik de foto's een bewerking gegeven die ik normaal ook toepas, dus meest wat croppen, levels, meest iets contrast eruit en een fractie helderheid erbij, even checken bij schaduw/hooglichten en even checken bij selectieve kleuren of er nog iets verbeterd kan worden.
Wat ik ook nog vergeten ben is dat de A99II een 42MP sensor heeft en hoe meer MP des te meer last van ruis je hebt, maar het voordeel is natuurlijk dat je ook meer kunt croppen zonder dat je een te klein bestand overhoudt en dat is voor de kleine vogeltjes natuurlijk wel weer handig, zeker omdat je bij een full frame sensor de cropfactor van 1,5x mist.