Foto's van motoren, da's weer eens wat anders

De eerste lijkt ietsje onscherp. Ik kan aan de exif niet zien wat de oorzaak is, maar bewegingsonscherpte lijkt me hier de oorzaak te zijn. De tips van Pim en Senna kunnen je hierbij helpen.
Daarnaast valt het me op dat een aantal foto's krap zijn gekaderd (nrs 1, 3 en in iets mindere mate 2, 5 en 8).
Ook valt het me op dat het opnamestandpunt bijna overal vanaf dezelfde hoogte is. Experimenteer eens met het opnamestandpunt. Ik weet niet wat voor apparatuur je hebt, maar als je een groothoekinstelling (of groothoeklens) lens hebt, dan kan een foto bijvoorbeeld van heel laag bij de grond dicht tegen het voorwiel aan verrassende resultaten opleveren.
In 1 foto (nr 4) heb je geprobeerd een detailfoto te maken. Je had hier nog meer op de motor kunnen kruipen.
Omdat de motoren in nr 6 niet allemaal van hetzelfde type zijn, komt het herhalingseffect er niet helemaal uit. Doordat het verschillende motoren zijn, wordt de foto er een beetje onrustig door.
Natuurlijk valt er ook nog genoeg positiefs te melden. Zo zijn bijvoorbeeld de kleuren goed en zien de scherpte en scherptediepte er in het algemeen goed uit.