Enkele verwachte reacties en nog meer onverwachte reacties waarvan enkele me toch echt verbaasd hebben!!
De eerste vier reacties kende een inhoudelijk bruikbare insteek waarop ik ook reageerde met een bijstelling, daar die opmerkingen ook hout sneden!! Het betrof m.n. de ruimte in relatie tot de kijk richting. Een terechte tip, al speeld uiteraard ook de situatie hier een rol nml een festival waarbij mensen kort op elkaar staan en dan is er al gauw geen sprake meer van kijkrichting met ruimte!! Echter een bijstelling was hier toch nog te doen en zo geschiedde ook, wat ook voor mij een verbetering inhield. Dat is nou precies waarvoor ik bij een dergelijke site mijn fortowerk laat zien, om ervan te kunnen leren/profiteren van inzichten van anderen!!
Een filter gebruiken: Geen onbekend fenomeen in de digitale wereld? Althans niet voor mij.
Vervolgens lees ik allerlei interpretaties die het analoge tijdperk geweld aan zouden doen? en zelfs op de ziel gaan staan van deze of gene? Hier haak ik dan toch echt af, interpretaties oordelen gebaseerd op wat????
Mij is niets gevraagd over beweegredenen of idee bij het inzetten van....... Nee gewoon lekker oordelen!!
Voor mij is op mijn geringe niveau dit wel een acceptabele foto en sluit in deze o.a. bij het volgende citaat @ van Wim:
Citaat:
Wat mij pakt van deze foto is de persoon die foto voor mij interessant maakt. Lijkt mij een vrouw die haar eigen weg gaat en sterk in haar schoenen staat. en zich weinig aantrekt wat andere van haar denken
Juist ook dit maakt voor mij de foto en het zo “gewraakte filter” tot een geheel, wat toonbaar was en is om te delen. En qau smaak tja.............daar zal het laatste woord in fotoland nog wel niet over gezegd zijn. Verder hoop ik dat ik mijn hobby ook in de komende periode ook hier op deze site in zekere mate op mijn eigen manier mag beleven en verbeelden wat mij heel aangenaam en welkom zou zijn.
Met groet Gerard
En ja het kan ook zonder filter